Efter säkerhetsgranskning har rekryteringen av de minsta barnen i the Connection study återupptagits.

Efter att säkerhetsgranskningen som utförts av Data Monitoring Committee (DMC) har slutförts kan IBT nu lämna det glädjande beskedet att rekryteringen av spädbarn i båda viktgrupperna, 500–1000 gram (Strata A och B), kan fortsätta.

”Med anledning av att spädbarnen i stratum A, som har en födelsevikt på mindre än 750 gram, är mycket känsliga har vi enats med FDA om att övervaka säkerheten för dessa spädbarn mycket noggrant. Den oberoende DMC har med anledning av detta slutfört en extra säkerhetsgranskning där det inte föreligger några invändningar mot att fortsätta studien. Vi förväntar oss att rekryteringstakten kommer att öka när vi återigen kan rekrytera i två strata. ” säger Staffan Strömberg, VD för IBT.

Om Infant Bacterial Therapeutics AB

Infant Bacterial Therapeutics AB (”IBT”) är ett publikt bolag med säte i Stockholm. Bolagets aktier av serie B handlas på Nasdaq Stockholm, Mid Cap (IBT B).

Infant Bacterial Therapeutics AB (publ) (“IBT”) är ett läkemedelsföretag med en produkt i klinisk utvecklingsfas III, vars vision är att utveckla läkemedel som påverkar spädbarns mikrobiom och därigenom kunna förebygga eller behandla sällsynta sjukdomar som drabbar spädbarn.

IBT är för närvarande inriktat på att utveckla läkemedelskandidaten IBP-9414. Ambitionen med IBP-9414 är att bli världens första godkända probiotiska läkemedel med målsättning att förhindra livshotande spädbarnssjukdomar inklusive NEC och sepsis genom att främja en sund mag-och tarmutveckling hos för tidigt födda barn. IBP-9414 innehåller Lactobacillus reuteri som aktiv substans, vilket är en human bakteriestam som återfinns naturligt i bröstmjölk. I portföljen finns även ett ytterligare projekt, IBP-1016, för behandling av gastroschisis, en allvarlig och sällsynt sjukdom som drabbar spädbarn. Genom utvecklingen av dessa läkemedel har IBT möjlighet att tillfredsställa medicinska behov där det idag inte finns några tillgängliga behandlingar.

Staffan Strömberg, VD
Infant Bacterial Therapeutics AB
Bryggargatan 10
Telefon: +46 70 477 04 73
info@ibtherapeutics.com
www.ibtherapeutics.com

Offentliggörande
Denna information är sådan information som Infant Bacterial Therapeutics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 september 2021, klockan 22.30 CET.

Mandalay Resources Corporation tillkännager produktions- och försäljningsresultaten för tredje kvartalet 202120.10.2021 04:50:30 CEST | Pressemelding

TORONTO, Oct. 20, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännagav idag sina produktions- och försäljningsresultat för tredje kvartalet 2021. Produktionshöjdpunkter för tredje kvartalet 2021: Konsoliderad produktion av säljbara guldekvivalenter på 33 121 uns – högsta kvartalsresultat sedan fjärde kvartalet 2017; Konsoliderad försäljning på 29 752 uns guldekvivalent – högsta kvartalsbeloppet på fyra år; Costerfields högsta kvartalsvisa produktion någonsin av säljbara guldekvivalenter på 18 946 uns; och Cerro Bayo producerade 2 925 uns guldekvivalent. Bolaget förväntar sig att Cerro Bayos totala bidrag kommer att uppgå till 9 000–10 000 uns guldekvivalent i slutet av året. Baserat på de årliga produktionsresultaten förväntar sig Mandalay att den konsoliderade säljbara produktionen 2021 (exklusive produktionen från Cerro Bayo) kommer att ligga i den högre delen av den tidigare tillhandahållna produktionsprognosen på

Jotul Holdings SA to redeem its outstanding up to NOK 400,000,000 senior secured floating rate bonds with ISIN NO001081574919.10.2021 20:00:00 CEST | Press release

Jotul Holdings SA hereby refers to its outstanding up to NOK 400,000,000 senior secured floating rate bonds with ISIN NO0010815749 (the "Bonds") and to the terms and conditions of the Bonds (the "Terms and Conditions"). Reference is further made to a call notice dated 28 September 2021, in which Jotul Holdings SA informed the holders of the Bonds that it was exercising its option to redeem all outstanding Bonds in full pursuant to Clause 9.3 (Voluntary total redemption (call option)) of the Terms and Conditions (the "Call Notice") on 25 October 2021 (the "Redemption Date"). Jotul Holdings SA's obligation to redeem the Bonds on the Redemption Date was conditional upon Jøtul AS fulfilling the conditions precedent for disbursement of the net proceeds from its bonds issued 6 October 2021, which are, among other things, to be applied towards financing the redemption of the Bonds by way of repayment of shareholder loans provided by Jotul Holdings SA (the "Financing Condition"). Jotul Holding