EedenBull og Mastercard utvider samarbeidet for å støtte opp om vekst og innovativ utleggsstyringsplattform

Stockholm, 12. juni 2020 – Mastercard og e-pengeforetaket EedenBull kunngjorde i dag en utvidelse av deres strategiske partnerskap i EU-området. Mastercards pågående støtte vil muliggjøre fortsatt vekst for EedenBulls virksomhet i Oslo og Edinburgh, og den innovative plattformen for utleggsstyring Q Business®.

Som en del av den nye avtalen vil Mastercard støtte Eedenbulls produktutvikling og innovasjon, inkludert digitalisering av deres tjenester.

Q Business® gir enkelhet og kontroll over alle kjøp ansatte gjør på vegne av selskapet sitt med en løsning som inkluderer betalingskort, en nettbasert styringsmodul, en mobilapp, integrasjon med regnskapssystemer og digitalisering av kvitteringer. For tiden tilbyr 65 banker i Norge Q Business® til flere tusen små og mellomstore bedrifter.

«Vi er glade for å komme inn i denne neste fasen av vårt samarbeid med EedenBull og støtte dets ambisjoner om å koble til de store og voksende mulighetene for kommersielle betalinger over hele Europa," sier Erik Gutwasser, divisjonspresident for Mastercard i Norden og Baltikum.

«Med Mastercards betalingsteknologierfaring og dets globale nettverk av kunder og partnere, vil vi kunne hjelpe EedenBull å utnytte dets unike kompetanse og service i et stort sett uutnyttet markedssegment.»

Det utvidede partnerskapet er et bevis på Mastercards strategi om å jobbe med fintech-selskaper for å drive innovasjon og inkluderende vekst i hele Europa. Som det ledende selskapet innen betalingsteknologi utvikler Mastercard kontinuerlig nye løsninger som imøtekommer utviklingskrav drevet av rask digital transformasjon.

«Hos EedenBull har vi et ustoppelig fokus på å skape bedre måter for bedrifter betale og ta betalt. Virksomheter overalt står overfor de samme utfordringene og søker løsninger som gjør hverdagen deres enklere, sikrere og mer lønnsom,» sier Nicki Bull Bisgaard, administrerende direktør i EedenBull.

«Det var enkelt å velge Mastercard som vår foretrukne partner for å støtte oss i å skape reell verdi for våre kunder og samarbeidspartnere og støtte vår ekspansjon i Europa. Vi deler det samme synet på hva selskaper trenger og hvordan vi best imøtekommer disse behovene i en stadig skiftende verden.»

For mer informasjon, kontakt:

Annika Kristersson, Mastercard
annika.kristersson@mastercard.com