EasyPark og Polestar flytter parkering fra mobil til bil

Ny teknologi gjør hverdagen enklere. Nå har EasyPark og Polestar tatt parkering til nye høyder. Samarbeidet flytter EasyPark-appen fra mobiltelefonen inn i bilen. Nå blir det enda enklere å unngå bot, i alle fall for Polestar-bilister.

- Dette er virkelig et spennende samarbeid. Sammen med Polestar gjør vi fremtidens parkeringsløsninger tilgjengelig for Polestar 2 sine bileiere allerede i dag, sier markedsansvarlig i EasyPark, Ludvik Eide.

Polestar sine biler rulles nå ut på det norske markedet. EasyPark er fra i dag integrert mot android infotainment-systemet som kommer med bilen og dermed åpner selskapene for et helt nytt utvalg av muligheter for sjåføren.

- Sammen med EasyPark har vi utviklet en helt ny og eksklusiv bilapp som vil bidra til å gjøre hele parkeringsopplevelsen og livet litt enklere, sier Thomas Ingenlath, administrerende direktør i Polestar.

Den innebygde appen, gjør at du ikke lenger trenger bruke telefon eller betalingsautomat for å betale for parkering, men alt skjer rett fra bilen. I tillegg lover selskapene flere fordeler.

Helautomatikk fra EasyPark vil spare Polestar-eiere for unødvendige kostnader

Integrasjonen vil også forenkle parkeringen gjennom at appen nå vet når bilen begynner å bevege seg, noe som gjør det mulig å stoppe parkeringsbetalingen automatisk. Det betyr at du i praksis kun betaler for tiden du faktisk sto parkert. Videre vil teknologien på sikt åpne for mer selvkjørende eller selvparkerende biler og en helautomatisk parkeringsløsning.

- Når appen er del av selve bilen, får vi et nytt utvalg av muligheter. Vi er glade for å legge til vår ekspertise i Polestar 2, og være del av reisen mot en helautomatisering av kjøreturen. Målet vårt er å gjøre parkering så enkelt som mulig, slik at folk kan unytte bylivet til det fulle, sier Ludvik Eide.

Ludvik Eide
Markedsansvarlig i EasyPark Norge
E-post: ludvik.eide@easypark.net

Om Kruse Larsen

Kruse Larsen
Inkognitogata, 1

Om EasyPark

EasyPark er den mest populære parkeringsappen i Europa med over 10 millioner brukere. Appen er i bruk over 2000 byer i 20 land i Europa. EasyPark-appen er nå tilgjengelig og kan lastes ned i Google Play Store i alle Polestar 2-biler der EasyPark er tilgjengelig.

Om Polestar

Polestar er et uavhengig elektrisk bilmerke fabrikkert av Volvo Personvognar og Geely Holding. Polestar produserer elmotorer basert på Volovs egne modeller. Dermed nyter Polestar godt av spesifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo og drar nytte av betydelige stordriftsfordeler. Slik forener Polestar vellykket design og utvikling av elbiler med maksimal ytelse.

Følg pressemeldinger fra Kruse Larsen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kruse Larsen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kruse Larsen