Duket for release av Emelie Hollow sin EP “Hear It Out Loud”!

Allerede som 11 åring fant den nå 21 år gamle Emelie Hollow fra Ås i Akershus ut at låtskriving var en måte hun kunne uttrykke seg på. Det markerte startskuddet for artistkarrieren for det norske låtskriver- og vokaltalentet.

Hear It Out Loud er en storslått og vakker EP fylt av inspirasjoner fra naturens grunnelementer og understreker både Emelies unike låtskriver-og sangtalent. EPens nøkkelspor er akkompagnert av nydelige visuals signert blant annet av Frode Fjerdingstad.

EPen er skrevet av Emelie Hollow selv og komponert i samarbeid med EPens produsent Øyvind Mathisen (Nils Bech, Ary, Cezinando)

- «Det har vært en utrolig fin prossess å lage min aller første EP! Det tok veldig lang tid for meg å finne ut akkurat hva jeg ville skrive og dele, men jeg er glad for at jeg fikk så frie tøyler til å lage musikk som virkelig betyr noe for meg! Jeg samarbeidet med produsent Øyvind Mathisen på hele EP’en, og er så glad for at våre to musikalske universer fikk smelte sammen! Alt har fått lov til å vokse i et naturlig tempo, og blitt akkurat sånn jeg håpet det skulle bli. Derfor er det ekstra gøy og litt skummelt å skulle dele noe jeg holder så kjært. Det føles litt som om barnet mitt flytter ut. Jeg har passet på, gitt det masse kjærlighet og ledet det på veien, men nå er det på tide å slippe det fri ut i verden.»

Den unge, talentfulle artisten ga oss «HE», den første smakebiten fra den kommende EPen like før sommeren og Epens tittelspor «Hear It Out Loud» rett etter i august. Begge låter har fått gode tilbakemeldinger og radiolisting på blant annet NRK P3.

Tracklist:
1 Intro
2 Away
3 He
4 Ghost Out Of The Blue
5 Here It Out Loud
6 Interlude
7 Forever
8 Outro

Link til videoer:
HE
Hear It Out Loud

Ved siden av sin verdensomspennende artistkontrakt med Universal Music Group, Norway, er hun også signert som låtskriver hos Sony/ATV Music Publishing Scandinavia. Hun har blant co-skrevet Alan Walker sin verdenshit “LILY” (snart 100M), en låt hvor hun også har lead vocals.

Connect with Emelie Hollow:
Instagram / Facebook / Twitter / Spotify YouTube

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".11.10.2019 08:53:49 CESTPressemelding

Nick Strand og Mio har laget en helt ny vri på låten "Can't Get Over You" i samarbeid og med full støtte fra Ice-teamet. Dette var Norges mest spilte radiolåt i 2000 og 2001. Teksten i låta kan gjenspeile det mye omtalte forholdet mellom Mikkel Christiansen og Anniken Jørgensen. Anniken ga ut en bestselgende bok som omhandlet bruddet med Mikkel, og om at hun ikke har kommet over han. «Vi laget en video med Ulrikke Falck ved sist låtslipp (Stuck On You), men så tenkte vi at teksten i denne låta passet godt med historien til Anniken. Kult å samarbeide med henne om å lage noe som såpass mange har et forhold til, både gjennom boken hennes og ikke minst egne erfaringer.» Niklas Strandbråten aka Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. Suksessen med en mange av låtene i Seeb førte til at de i 2017 gjorde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger