Du kan bli først i Norge til å reservere XPENG P7

XPENG P7 er klar for det norske markedet, og mange har allerede meldt sin interesse for å sikre seg bilen som har en startpris på 440 000,-. I dag åpner forhåndsreservasjonen, og de første kundene får rabatterte priser.

- Det er mange som har ventet tålmodig på lanseringen av XPENG P7. Dette er flaggskip-modellen til XPENG fullpakket med den nyeste teknologien og det meste av tenkelig utstyr. Den kommer med både firehjulsdrift og bakhjulsdrift. Startprisen vil være på 440 000,-. Som en ekstra sommeroverraskelse slår XPENG til med å gi de som er raskest en ekstra rabatt, sier Rune Hofflund Gjerstad, daglig leder i XBI Norge AS

Innskuddet for å reservere bilen er satt til 1 000,- og rabatten er satt etter en «trappetrinnsmodell». De som reserverer og betaler inn innskudd før 31. juli får hele 10 000,- i rabatt. De som reserverer i august og september vil få en trinnvis lavere rabatt, henholdvsis 7000, og 5000. XPENG lover også en hyggelig overraskelse til de 100 første som kjøper bilen.

XPENG P7 planlegges å være tilgjengelig for prøvekjøring i midten av september. De som har forhåndsreservert vil selvfølgelig bli prioritert først på både prøvekjøring og levering. Det forventes at de første bilene blir å se på norske veier i løpet av fjerde kvartal.

Modellen med bakhjulsdrift har en estimert rekkevidde på hele 530 km (WLTP), mens versjonen med firehjulsdrift er estimert til 470 km, regnet etter samme standard. Bilen kommer også med CCS-tilkobling for raskere lading. Batteriet baserer seg på unik og bransjeledende batteriteknologi som er utviklet av XPENG og som er optimert for raskere lading og høy ytelse. XPENG P7 med firehjulsdrift akselerer fra 0-100 på bare 4,5 sekunder, mens modellen med bakhjulsdrift kun trenger 6,9 sekunder på samme oppgaven. Doble «whishbone»-fjæringer sørger for høy komfort og en god kjøreopplevelse. XPENG P7 er også klargjort for takstativ med en taklast på 50 kg.

- Det er ingen tvil om at XPENG P7 er konkurransedyktig på alle områder. Den er klargjort for autonom kjøring med hele 12 ultralydssensorer, fem millimeterbølge radarer og 14 kameraer rundt bilen og førerassistentsystemet XPILOT 2.5, beskrevet som verdens mest avanserte. Operativsystemet Xmart OS oppdaterer kontinuerlig bilen, basert på erfaringer og innspill fra brukerne. Den vil dermed bli enda smartere og mer selvkjørende etter hvert som infrastruktur, lovgivning og programvare utvikles. I tillegg gir den en solid premiumfølelse gjennom svært behagelige sportsseter, Dynaudio lydanlegg med hele 18 høyttalere, lav veistøy og svært gode kjøreegenskaper, sier Gjerstad

For XPENG er det norske markedet veldig viktig både med tanke på utvikling av bilens teknologi og ytelser. Bilene er allerede testet grundig og over tid for å sikre at de mestrer det tøffe, norske klimaet. Norge det første markedet i Europa som får XPENG P7 på veiene, og det markerer en milepæl for selskapet.

- Vi har et langsiktig perspektiv på det norske markedet, og etablerer i disse dager vår norske organisasjon. Med både XPENG G3 og XPENG P7 på det norske markedet leverer vi en bredere portefølje av smarte, fremtidsrettede biler til det norske folk. Bilene vil oppdatere seg gjennom hele levetiden, og dermed gi en kontinuerlig oppgradert kjøreopplevelse, sier Leon He - Vice President International Business i XPENG.

XPENG Motors er en av Kinas ledende selskaper innen smarte elektriske biler. Selskapet designer, utvikler, produserer og selger smarte elbiler som er sømløst integrert med ny teknologi som AI og autonom kjøring. XPENG har satset på en egen utviklingsavdeling og intelligent produksjon for å gi sine kunder en bedre mobilitetsopplevelse. I dag jobber 43 % av de 3676 med utvikling og intelligente løsninger. Ledende eksperter fra internett-, bil- og teknologibransjen har gått sammen i ledelsen, med et åpent tankesett og en langsiktig sektorovergripende visjon. XPENG skal skape smarte elektriske biler bygd på teknologi og data, og forme fremtidens mobilitetsopplevelse. XPENG etablerer for tiden en norsk organisasjon. Elbilen XPENG G3 Smart SUV er allerede lansert på det norske markedet og flaggskipmodellen XPENG P7 lanseres i nær fremtid – med Norge som det første markedet i Europa.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra XPENG Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.