Drømmepakke til Skyr®-fansen - lanserer tre nye smaker

— Dette har vært et utrolig gøy prosjekt der vi har samarbeidet med forbrukerne og kjedene om å lage de ultimate smakene. Vi håper og tror at de vil gå rett inn i det bankende hjertet til Skyr®-fansen, sier Q-sjef Kristine Aasheim.
De tre kjedene får alle sin egne smak. I KIWI-hyllen finner du Melon & Pasjon, i Coop lanseres smaken Bringebær & Pasjon og i REMA 1000 kan du sikre deg kombinasjonen Fersken & Pasjon.
Dette er smakskombinasjoner som du helst bør få hendene (og munnen) rundt så fort som mulig. Etterspørselen etter nyheter fra Skyr® er brennhet ifølge Aasheim.
— Vi merker en utemmelig «pasjon» for pasjonsfrukt – og det er ikke så rart. Den eksotiske frukten er forfriskende og spennende i kombinasjon med de mer klassiske yoghurt-smakene.
Variasjon er et viktig stikkord for Skyr® og Aasheim lover tre nyheter som hver og en har sitt unike særpreg. I likhet med resten av Skyr®-familien er alle selvsagt proteinrike og fettfrie.
— I høst har du 11 ulike smaksvarianter å velge fra i Skyr® Original-serien. Aldri før har du hatt så god mulighet til å finne den smaken som passer deg aller best, smiler hun.
Fansen inntar sjefsstolen
At Din Skyr® er en forbrukerdrevet limited edition, betyr at du kan innta rollen som produktutvikler og sette sammen smakene som gjør at du drømmer deg vekk til neste #skyrøyeblikk.
— Er det ikke kult å tenke på at du er med på å bestemme hva det neste fra Skyr® blir? Hver eneste dag får vi inn nye og spennende forslag. Gå inn på nettsiden vår og send oss din idé, oppfordrer hun.
Fra smak til konsistens, design og emballasje – Skyr®-fansen deler alltid sine ærlige innspill og tar del i innovasjonsarbeidet fra start til slutt.
— Helt siden lanseringen i 2009 har Skyr®-forbrukerne latt seg begeistre og engasjere. Derfor er det ekstra spennende hver gang vi lanserer noe nytt, vi vet at forventningene er store.
De tre ulike Din Skyr®-smakene treffer butikkhyllene i midten av september. Nyheten skal være lett å oppdage, begeret har nemlig et iøynefallende design med gull-lokk.
Nøkkelord
Kontakter
Kristine AasheimQ-sjefenQ-Meieriene
Tel:97717689kristine.aasheim@kavli.noBilder

Om Q-Meieriene
I Q-Meieriene er forbruker sjefen! Sammen med forbruker skaper vi de beste smaksopplevelsene og de smarteste løsningene. Januar 2019 trykket Q-sjef Bent Myrdahl mobilnummeret på millioner av melkekartongen med ønske om å forsterke dialogen med forbrukerne. Hittil har over 1000 forbrukere har tatt kontakt direkte på telefon til Q-sjefen. Q-Meieriene eies av Kavlifondet, som deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid
Følg pressemeldinger fra Q-Meieriene
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Q-Meieriene
Sommerens enkleste miljølodd1.7.2025 09:29:26 CEST | Pressemelding
I sommer blir melkekartongen din mer enn en kilde til frisk og god melk – den blir også et lodd i returkartonglotteriet. Q-Meieriene har i samarbeid med Grønt Punkt Norge gjort det enklere enn noensinne å delta.
Ungdomsskoleelever imponerte verdensmester – med restemat!4.6.2025 12:53:46 CEST | Pressemelding
Finalen i Q Matredderdagen 2025 ble en fest for både smaksløkene og miljøengasjementet. Tre ungdomsskoleklasser fra Austevoll, Radøy og Skjevik konkurrerte om å lage den beste to-retteren basert på mat som ellers ville blitt kastet.
Nå kan du være med på å gi bort én million kroner til gode formål20.5.2025 08:30:00 CEST | Pressemelding
Hver slurk teller: Visste du at hver gang du velger sjokolademelk, Skyr® eller rømme fra Q, så bidrar du til å få gode ting til å skje?
Melk og matte skal redde mat13.5.2025 09:33:30 CEST | Pressemelding
Q-Meieriene og Matematikksenteret går sammen om å sette fokus på matredding. Denne våren finner du matredder-matte på 12 millioner melkekartongen.
Påskemysterium fra Q: Hvor ble det av eggene?15.4.2025 12:19:32 CEST | Pressemelding
– Hallo i luken, har dere glemt eggene eller?! Slike meldinger får Q-sjefen på mobiltelefon sin i påsken. Årsaken er at flere mener at eggene i Norges største påske-quiz er for vanskelige å finne.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom