Dolly Duck blir superspion i ny Donald-pocketserie!

Sammen med Minni Mus, får Dolly Duck hovedrollen i en ny pocket-bokserie fra Egmont. Her er de to kvinnene hemmelige spioner, utvalgte til å både avsløre hackere og diamanttyver!
Det blir action og spenning fra første side i den nye Donald pocketen: «Superspioner».

Pocketen «Superspioner» treffer bladhyllene på fredag, og er første bok av flere der Dolly Duck og Minni Mus har de soleklare hovedrollene.

– Det er utrolig gøy at Dolly Duck får en slik überkul helterolle i sin helt egen pocket-bok, sier tegneserieredaktør Tonje Tornes.

Hun understreker at flere av Donald-leserne har ønsket å se Dolly i litt mer varierte roller, og det får denne ikoniske andrefrøkenen til gangs i denne pocketen.

I «Superspioner» er vår kjente gjeng fra Andeby gjort om til studenter. De går på samme høyskole, men Dolly og Minni lever et dobbeltliv. De må både holde tritt med forelesninger og eksamer, og samtidig stille opp hver gang professor Skanke trenger dem til et hemmelig oppdrag. Og så må de skjule denne delen av livet sitt for Donald, Mikke og de andre vennene sine.

Damene redder verden
– I denne pocketen er det kvinnene i Andeby som redder dagen. Ja, de redder til og med hele verdenen i noen av historiene. Og de må balansere sitt hemmelige liv med sitt vanlige liv. En slik problematikk vi i mange tiår har lest om at mannlige helter sliter med, sier Tornes.

–  Men det ville jo ikke vært en Andeby-historie uten klassisk slapstick, og mange humoristiske intriger, legger hun til og lover både action, spenning og humor fra første til siste side.

Redaktøren trekker stolt fram at den er tegnet og fortalt av de beste italiensk kvinnelige tegnere og manusforfatterne som blant annet Valentina Camerini og Giada Perissinotto. Sistnevnte er også kjent for sine fantastiske tegninger i serien «Witch».

Fakta:
Donald Pocket er Norges største bokserie! Pocketene har gledet barn i flere generasjoner. Pocketene har vært utgitt i Norge siden 1968, og derfor landets lengstgående og mest solgte bokserie. Hvert år utgis det minst 40 Donald pocket her til lands.

Donald Pocket-formatet utgis og leses også i land som Italia, Tyskland, Sverige, Danmark og Island. Disse episke tegneseriene om våre favoritter i Andeby skaper leselyst og er den perfekte underholdningslektyre for barn i alle aldre!

Dolly Duck er en proff hacker i Superspioner.
Minne og Dolly må redde verden i denne nye pocketbok-serien.