Dobler kapasiteten på strategisk kunderådgivning
Entra etablerte i 2020 et team for strategisk rådgivning innen arbeidsplassutforming, og etter pandemien har etterspørselen etter denne type tjenester virkelig skutt fart. Rådgiverne hentes inn når nye arbeidsplasskonsepter skal vurderes. En økende andel bedrifter innser at intern kompetanse ikke er tilstrekkelig alene og søker derfor profesjonell involvering og rådgivning for å forme sin arbeidsplass. Bedriftene ønsker som oftest bistand i forbindelse med flytteprosesser og i situasjoner hvor dagens kontorløsning ikke fungerer optimalt eller er tilpasset en ny og hybrid arbeidshverdag. Nå har en av landets største tilbydere av kontorlokaler ansatt ytterligere to rådgivere i Thomas Kalvenes og Eline Gedde-Dahl for å kunne bistå enda flere eksisterende som potensielle kunder med å gjøre arbeidshverdagen best mulig.
Erfarne rådgivere
Thomas Kalvenes har erfaring med organisasjonsutvikling og endringsledelse fra blant annet KPMG og Netcompany. Han har en mastergrad innen rådgivningsvitenskap og en bachelor innen HR- og personalledelse.
Eline Gedde-Dahl er rekruttert internt, og hun har erfaring som eiendomssjef og rådgiver i Entra i tillegg til leietakerrådgivning i Malling & Co. Gedde-Dahl er utdannet innen prosjektledelse fra BI i tillegg til blant annet lederutviklingsprogram i samspill og ledelse fra AFF ved Norges Handelshøyskole.
Øvrige rådgivere i teamet er Maria Hope og Carine Blyverket, som begge har lang fartstid fra området og har utdanninger innen endringsledelse, organisasjonsutvikling og -psykologi.
– Entra ønsker å skape Norges beste fagteam innen fremtidens arbeidsliv og vi er derfor svært fornøyde med å ha fått med oss to erfarne, kunnskapsrike og pedagogisk sterke rådgivere i Eline og Thomas. Begge er godt i gang med prosesser mot flere kunder som allerede nyttiggjør seg av deres kompetanse, sier Maria Hope.
Utfordringer i kø
Det strategiske rådgiverteamet opplever at mange bedrifter har utfordringer knyttet til hvilken rolle kontoret skal ha i tiden fremover. Er det en ting rådgiverne liker, så er det å løse utfordringer.
– Det mest tilfredsstillende med jobben er å se at det å jobbe tett sammen med kundene gjennom systematiske prosesser, gir resultater og løser de utfordringene som kundene måtte ha. En mer tilpasset arbeidsplass bidrar til høyere effektivitet og en arbeidshverdag som blir mer smidig og med mindre frustrasjon for så vel medarbeidere som ledere, sier Thomas Kalvenes.
Entras erfaring tilsier at det er viktigere enn noen gang å tilpasse arbeidsplassen til morgendagens arbeidsliv. Arbeidstakere i dag stiller rett og slett større krav til arbeidsplassen enn tidligere. Ser ikke medarbeidere en tydelig verdi ved å jobbe fra kontoret, forblir mange på hjemmekontoret.
– Økt fleksibilitet med mer hjemmekontor har definitivt kommet for å bli, og det fungerer godt for visse typer arbeidsoppgaver i tillegg til at det gjør hverdagslogistikken enklere for mange. Likevel er det viktig å understreke at kontoret fortsatt spiller en uunnværlig rolle når det kommer til kreative prosesser, samhandling og som kulturbærer. I dagens pressede arbeidsmarked opplever dessuten flere arbeidsgivere at det å kunne tilby en attraktiv og fleksibel arbeidsplass kan være en avgjørende faktor for å beholde og tiltrekke seg de beste hodene, sier Eline Gedde-Dahl.
Mer enn fysiske endringer
Et godt tilpasset arbeidsmiljø handler ikke bare om å gjøre fysiske endringer og tilpasninger på kontoret, men like mye om å finne et arbeidsplasskonsept som er i tråd med bedriftens strategi, tjenester, kultur og arbeidsprosesser. Et annet viktig aspekt for å gjøre kontoret mer effektivt og tilpasset en hybrid arbeidshverdag, er å finne tekniske løsninger som gjør kommunikasjon og samhandling smidig og effektiv, uansett om arbeidstakeren jobber her eller der.
For å lykkes med nytt arbeidsplasskonsept bistår også rådgivningsteamet med kompetanse innen endringsledelse og brukeradopsjon.
– Det handler om å ta utgangspunkt i virksomheten og brukernes behov og utfordringer, for deretter å teste og implementere nye konsepter. I tillegg er det helt avgjørende å gi partene tid til å forstå, medvirke og forberede seg på endringen de står overfor. Erfaringsmessig er en bred involvering av organisasjonen et viktig suksesskriteria for å hente ut fremtidige gevinster av et nytt arbeidsplasskonsept, sier Hope.
Skal ikke være skomakerens barn
Hvordan står det så til med kontorspesialisten Entra og deres egne kontorlokaler?
– Som mange av kundene våre så har vi innsett at våre egne kontorlokaler, som opplevdes som hensiktsmessige før, ikke lenger er like fleksible og tilrettelagt våre endrede behov, sier Hope, og fortsetter:
– Vi skal ikke bli som «skomakerens barn», og derfor er vi nå i gang med et kontorprosjekt hvor vi inkluderer en rekke medarbeidere og ledere ved vårt hovedkontor i Posthuset. Ambisjonen er selvfølgelig at også vi møter våre nye behov på en best mulig måte.
De som leder prosjektet, er nettopp de nye rådgiverne Thomas Kalvenes og Eline Gedde-Dahl.
Kontakter
Kristian Røise Dahl, kommunikasjonsrådgiver i Entra, tlf. 958 41 992, epost: krda@entra.no
Bilder
Om Entra ASA
Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 100 bygg, med et samlet areal på omlag 1,6 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.
Følg pressemeldinger fra Entra ASA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Entra ASA
Hordaland tingrett og Hordaland jordskifterett samles i moderne kontorer15.4.2024 09:04:09 CEST | Pressemelding
(Bergen, 15. april 2024) Domstoladministrasjonen har inngått en 20-årig leieavtale med Entra for 1900 kvadratmeter i Valkendorfsgaten 6 i Bergen. Overtagelse vil skje i løpet av første kvartal 2026. De to domstolene vil være på plass i nye lokaler i 2027.
Verdens største musikkselskap signerer med Entra4.4.2024 09:00:33 CEST | Pressemelding
(Oslo, 4. april 2024) Universal Music, verdens største musikkselskap, flytter inn i Akersgata 34-36 i Oslo. Leiekontrakten har en varighet på sju år og omfatter leie av nesten 2 200 kvadratmeter i landets fremste avisgate.
BankID BankAxept tar kontoret til nye høyder3.4.2024 09:00:48 CEST | Pressemelding
(Oslo, 3. april 2024) Selskapet BankID BankAxept har signert en leieavtale med Entra og vil flytte inn i Posthuset i Oslo. Avtalen har en varighet på ti år og omfatter leie av 4 000 kvadratmeter i Norges høyeste kontorbygg.
Yara får nytt hovedkontor4.3.2024 08:30:39 CET | Pressemelding
(Oslo, 4. mars 2024) Yara International har signert en ny leieavtale med Entra og vil flytte til et nytt hovedkontor i 2027. Avtalen har en varighet på ti år og omfatter leie av mer enn 16 000 kvadratmeter med kontorlokaler i Verkstedveien 1 på Skøyen.
Roche Norge fornyer leieavtale med Entra på Bryn7.2.2024 09:04:07 CET | Pressemelding
(Oslo, 7. februar 2024) Bioteknologiselskapet Roche Norge har signert en ny leieavtale med Entra for kontorlokaler i Brynsengfaret 6. Eiendommens miljøprofil og nærhet til kollektivknutepunkt var viktige faktorer da Roche Norge valgte å fornye med Entra.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom