dLab deltar i större energidelegation till USA

Lund, 9 mars 2023

dLab deltar i större energidelegation till USA

Dlaboratory Sweden AB (publ) deltar tillsammans med flertalet prominenta energibolag så som Svenska Kraftnät, Hitachi Energy, Volvo Energy i en delegation inom området smarta elnät för att utforska samarbetsmöjligheter i Texas, USA. Texas är hemvist till flera av USA:s största energibolag och har stora problem med strömavbrott, varför Texas även är den ledande delstaten när det kommer till att anamma nya smarta lösningar för ett förbättrat och mer effektivt energisystem, vilket gör Texas till en attraktiv marknad för dLab. Under delegationens besök kommer dLab att presentera sin innovativa lösning för potentiella partners och kunder, och visa hur den möjliggör ett data drivet beslutsfattande mot proaktiv felavhjälpning.

dLab deltar i en delegation arrangerad av Svenska Energimyndigheten för att utforska samarbetsmöjligheter inom energisektorn specifikt i delstaten Texas. Delegationen besöker Austin och Houston 7 - 10 mars och möter då ledande aktörer, däribland elnätsägare, University of Texas Austin, lag- och policystiftare, investmentbolag och energibolag.

Texas har en betydande vind- och solkraftskapacitet, är hemvist till flera av USA:s största energibolag och har en ledande position inom smarta energisystem, med en samlad kompetens inom bland annat förnybar energiproduktion, energilagring och energihantering.

För dLab innebär medverkan i delegationen en skräddarsydd möjlighet att presentera sin plattform, och de möjligheter den erbjuder, för potentiella partners, elnätsbolag och andra aktörer.

VD Rickard Jacobson kommenterar:
”Texas ligger långt fram i utvecklingen av nästa generations elnät och har en hög penetration av förnyelsebar energi och där ser vi att dLab har mycket att tillföra. De senaste åren har visat hur viktigt resiliens är för ett elnät. Med den ökande komplexitet den gröna omställningen innebär för elnäten, ökar också behovet av att kunna förutse och undvika fel i systemet och även kartlägga energiflöden. I det sammanhanget ser vi dLabs lösning som en naturlig del av framtidens smarta elnät, vilket vi tror kommer väcka stort intresse här i USA.”

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Jacobson, VD dLab
Telefon: +46(0)70-499 99 34
E-post: rickard.jacobson@dlaboratory.com
Hemsida: www.dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ)

Dlaboratory Sweden AB är en cleantechgrupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund. Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission.

Storaktionærmeddelelse25.3.2023 14:30:37 CET | pressemeddelelse

Årets meddelelse nr. 20 Dato: 25. marts 2023 Storaktionærmeddelelse Det skal herved meddeles, at Pharma Equity Group A/S har modtaget meddelelse om at NK Invest ApS ejerandel, både direkte og indirekte via dennes ejerskab af Selskabet af 25. marts DK ApS og Selskabet af 25. marts II ApS, efter kapitalforhøjelse offentliggjort under selskabsmeddelelse nr. 16 af 24. marts 2023, udgør mindre end 5 % af den udstedte aktiekapital i Pharma Equity Group A/S. Alle henvendelser vedrørende ovenstående bedes venligst rettet til direktør Peter Ole Jensen på e-mail: peter.ole.jensen@pharmaequitygroup.com. Med venlig hilsen Pharma Equity Group A/S På bestyrelsens vegne

FCB Tops 2023 WARC Rankings for Creative Effectiveness24.3.2023 21:41:59 CET | Press release

FCB awarded #1 Creative Agency & #1 Campaign for Effectiveness in WARC Effective 100 NEW YORK, March 24, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- FCB was a top performer in the 2023 WARC Rankings, earning recognition as the #1 Creative Agency for Effectiveness in the WARC Effective 100, among other distinctions. Numerous FCB campaigns were honored as well, including Michelob ULTRA’s “Contract for Change,” which ranked as the #1 Campaign for Effectiveness. “Creative is the business and the business is creative. To separate the two does a disservice to the industry. We will continue to partner with our clients to create work that is both effective in the moment and impactful long term. FCB is honored that this Timely and Timeless approach to work is being recognized by WARC,” said Susan Credle, FCB Global Chair & Global CCO. In the Effective 100, FCB New York was named the #1 Creative Agency for Effectiveness, joined by two additional FCB agencies, with FCB Chicago ranking #4 and FCB Toronto ranking #7,