DLA Piper girer opp satsingen innenfor tvisteløsning og immaterialrett

Etter en kraftig økning i etterspørselen av advokattjenester innenfor tvisteløsning og immaterialrett, styrker nå advokatfirmaet DLA Piper seg med tre nye partnere i Norge. Tage Brigt A. Skoghøy og Ørjan Salvesen Haukaas vil inngå i DLA Pipers team for tvisteløsning, og Lill Grimstad vil inngå i firmaets avdeling for immaterialrett og teknologi. Samtidig har også Christian Grande tiltrådt som ny markedssjef.

Tage Brigt A. Skoghøy og Ørjan Salvesen Haukaas kommer fra Simonsen Vogt Wiig, hvor de har vært en sentral del av firmaets tvisteløsningsmiljø. De arbeider med kommersiell prosedyre, har møterett for Høyesterett og er rangert blant Norges beste prosedyreadvokater. Skoghøy rangeres blant Norges «top ranked lawyers» av Chambers and Partners, og begge er inkludert blant Norges syv «Next Generation Partners» av Legal 500.

Lill Grimstad kommer fra stillingen som leder for Klagenemnda for industrielle rettigheter (KFIR), et domstolslignende organ som overprøver Patentstyrets avgjørelser innenfor patent-, varemerke- og designrettigheter. Grimstad har hatt stillingen i KFIR de siste ti årene og før det var hun leder/partner/advokat i et av Norges ledende patentbyråer. Hun har til sammen 25 års erfaring innenfor hele verdikjeden av immaterialrettslige problemstillinger, fra identifisering og beskyttelse til forvaltning og håndhevelse for domstolene, innenfor alle bransjer og næringssektorer.

Christian Grande er ny markedssjef i DLA Piper, og kommer fra tilsvarende stilling i advokatfirmaet Hjort. Grande har 15 års erfaring med markedsføring av juridiske tjenester gjennom tilsvarende stillinger i advokatfirmaer.

Managing partner i DLA Piper Norway, Kjetil Haare Johansen, uttaler følgende i forbindelse med rekrutteringene:

"DLA Piper har hatt god vekst i Norge og Norden i den senere tid og vi har hatt en solid utvikling. Vi har en klar ambisjon om å øke vår synlighet og attraktivitet som tilbyder av forretningsjuridiske tjenester i Norge.

I Tage Brigt A. Skoghøy og Ørjan Salvesen Haukaas får vi to unge, dyktige og anerkjente prosedyreadvokater. Begge har møterett for Høyesterett og er anerkjent som ledende av de største globale juridiske rangeringsbyråene. De har en solid “track record”, og vi er sikre på at tilveksten vil tilføre oss og våre klienter verdifull kompetanse og erfaring.

Med Lill Grimstads samtidige inntreden i firmaet vil vi også styrke oss betydelig innenfor immaterialretten, et område hvor DLA Piper er i tetsjiktet internasjonalt. Nå styrker vi oss også betydelig i Norge på dette fagområdet, hvor vi ønsker å ta en mye tydeligere posisjon fremover. Grimstad bringer med seg årelang erfaring og en helt unik spisskompetanse og innsikt i immaterialretten gjennom sine mange år som leder for KFIR. Hun vil spille en nøkkelrolle i videre styrking av vår satsning på immaterialrett og teknologi.

Vi styrker oss også innenfor markedsføring og forretningsutvikling med ansettelsen av Christian Grande som ny markedssjef. Han har erfaring fra noen av landets ledende merkevarer i advokatbransjen, og vil lede arbeidet med å videreutvikle DLA Piper i Norge, og øke firmaets synlighet.

Alle rekrutteringene er en del av vår vekstambisjon, og gjør at vi kompletterer og styrker oss betydelig i Norge."

Skoghøy og Salvesen Haukaas tiltrer 22. august og Grimstad tiltrer 1. september. Grande begynte i stillingen 1. juli.

DLA Piper er et globalt advokatfirma med tilstedeværelse i mer enn 40 land. Firmaet representerer klienter i en større geografisk og faglig utstrekning enn noe annet advokatfirma i verden. Ved kontoret på Aker Brygge i Oslo tilbyr 85 advokater tjenester innenfor alle forretningsjuridiske områder til norske og internasjonale selskaper. For mer informasjon: www.dlapiper.no.