Diplom-Is

Diplom-Is feirer 90 år med flere spreke nyheter

Del

I 2020 markerer Diplom-Is 90 år som nordmenns isfavoritt. I år lanserer Diplom-Is fem småisnyheter og en kjær publikumsfavoritt gjør comeback. Den tydelige trenden er sunnhet. – Vi vil gjøre det enklere for nordmenn å unne seg noe godt oftere, sier Anne Borgen Sturød, marketing- og produktutviklingsdirektør i Diplom-Is.

Etter seks år relanseres publikumsfavoritten Kræsj Pink. Relanseringen har fått en enormt positiv respons i sosiale medier. Utover relanseringen av Kræsj Pink, er det også knyttet store forventninger til småisnyheten Fruitero 80%. Fruitero er en mango- og bringebæris med hele 80 % fruktinnhold.

– Lanseringen vår av Fruitero 80% svarer ut en klar trend. Nordmenn blir mer og mer bevisste i matveien. Salget av frukt og grønt økte med 15 prosent i 2019 og regjeringen har mål om 20 prosent vekst i forbruket innen utgangen av 2021. Det er viktig for oss å følge med og utvikle produkter i tråd med tiden, sier Borgen Sturød.

Tydelig sunnhetstrend

Årets nyheter speiler en isprodusent med teft for bevegelsene i markedet. I tillegg til fruktisen Fruitero 80%, lanserer Diplom-Is et helt nytt sunnhetskonsept; DREAM Delight. DREAM Delight er uten tilsatt sukker og har 40% mindre kalorier og fett enn vanlig boksis. DREAM Delight introduseres som en småis, med salt karamellis dyppet i sjokolade, og som tre boksis med smakene «Sjokolade», «Salt karamell» og «Frappe». Småisnyheten inneholder bare 110 kcal per stk og boksisen har bare 64 kalorier per porsjon.

– Folk vil kose seg, men på fornuftig vis. Vi vil derfor gjøre det enklere for nordmenn å unne seg noe godt oftere. Iskrem skal nytes, og sunnere is skal ikke gå på bekostning av smak. Det er DREAM Delight bevis på, sier Borgen Sturød.

Innovativ 90-åring

Selv om Diplom-Is fyller 90 år, er iskremprodusenten langt frempå. Det er ikke tilfeldig at en av Diplom-Is største klassikere lanseres i ny drakt nettopp i år. Klassikeren Sandwich-is introduseres med salt karamellsmak.

– Selv om Diplom-Is har de kjente klassikerne som alle elsker, sitter vi ikke stille. Vi er ikke redde for å modernisere vellykkede produkter og fortsetter å lete etter nye smaker og ideer. Evnen til å tenke nytt har drevet oss de siste 90 årene og den skal fortsatt drive oss de neste 90, lover Borgen Sturød.

Diplom-Is investerer nå mer enn 50 millioner kroner i en ny iskremmaskin for å lage nye iskremprodukter. Slik skal de levere på løftet.

– Vi gleder oss stort til å fortsette å levere spennende nyheter og skikkelig god iskrem som får frem smilene hos små og store, sier Borgen Sturød.

Flere isnyheter

Det er flere nyheter å glede seg over dette året. Royal på pinne kommer i år med en kaffeis med sjokoladerippel, mens det blir mulig å få Litago-is med vanilje og sjokoladesmak i det populære Krone-Is formatet og som boksis. Diplom-Is har også laget en bursdagsgave til det norske folk med 5 ulike klassikere i en samlepakke; Diplom-Is Krone-Is jordbær og sjokolade, Lollipop, Sandwich Orginal og Pæreis.

- Dette er noen av de største isfavorittene vi har i Diplom-Is. Det tror vi kommer til å slå godt an, sier Borgen Sturød.

Diplom-Is kommer også med flere spennende boksis nyheter. DREAM har to nye smaker «Blueberry Crumble Pie» og «Choco Truffles», mens Royal kommer i smakene «Bakte Epler & Karamelliserte mandler» og «Lakris & Sjokolade». I tillegg introduseres to nye smaker i den populære iskremserien Wanted; «Caramel Almond & Choco Truffles» og «Choco Cookie Dough».

Årets nyheter er å finne i butikk fra og med medio februar.

For ytterligere informasjon kontakt:

Anne Borgen Sturød
Marketing- og produktutviklingsdirektør i Diplom-Is
Mobil: 932 59 460

Bilder

Om Diplom-Is

Diplom-Is
Diplom-Is
Brennaveien 10
1481 Hagan

+47 02001http://www.diplom-is.no

Følg pressemeldinger fra Diplom-Is

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Diplom-Is på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Diplom-Is