Dette er Norges beste entrecôte
– Det er utrolig moro og motiverende for både Coop og Fatland at vi nok en gang hevder oss i toppen. Disse resultatene bekrefter at vi driver innovasjon med den beste kvaliteten. Alt basert på norsk kjøtt fra den norske bonden, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for Egne merkevarer i Coop Norge.
NM i kjøttprodukter er en konkurranse som arrangeres årlig av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Hvert annet år det fokus på henholdsvis grill- og julemat, og denne våren var det grill- og spekemat som sto for tur.
Coop Entrcôte black garlic tok gullet og den gjeve norgesmestertittelen i klassen Grillkjøtt. Coop vant også gullmedalje for produktene Coop Chorizo, Coop Beefy sausage, Coop Morrpølse og Coop Får Indrefilet Black Garlic. I tillegg fikk Coop syv sølvmedaljer, seks bronsemedaljer og spesialprisen "Årets stjerneskudd" for Coop Dragefilet roasted jalapeño. Det er en innovasjonspris som kun deles ut de årene dommerne finner noe helt spesielt.
– Det er ekstra stas at vi vant "Årets stjerneskudd" for Coop Dragefilet roasted jalapeño. Vi er opptatt av å bruke mest mulig av dyret, og dragefilet er en stykningsdel som historisk sett ikke er mye brukt. Det er et godt marmorert kjøttstykke som gjør at det kjøttet blir både saftig og smaksrikt, og vi tror det er et produkt som flere vil få øynene opp for i sommer, sier Brudvik.
Coop forventer å selge Grill Perfekt-produkter for over 500 millioner kroner gjennom sommeren. I tillegg til grillprodukter fra andre merkevarer.
– Nå gleder vi oss til grillsesongen virkelig skyter fart, sier Brudvik.
I år var 618 produkter fra 65 kjøttprodusenter påmeldt arrangementet som fant sted på Sentralen i Oslo. Rundt 20 dommere vurderte hvert enkelt produkt etter kriterier som råvare, utseende, lukt, smak og konsistens.
Dette er prisene Coop mottok under NM i kjøttprodukter:
Norgesmester:
Coop Entrecôte Black Garlic
Gullmedalje:
Coop Entrecôte Black Garlic
Coop Chorizo
Coop Beefy sausage
Coop Morrpølse
Coop Får Indrefilet Black Garlic
Sølvmedalje:
Coop Spicy chicken
Coop Bratwurst urøkt
Coop Black Garlic sausage
Coop Skinny burgers
Coop Lammekotelett, marinert
Coop Nakkekotelett med ramsløk
Coop Grillfilet BBQ
Bronsemedalje:
Coop Middelhavssalami
Coop Classic burgers
Smak Big beefy gourmet burger
Coop Grillspyd spicy lemon
Coop Flank steak 4-pepper
Coop Dragefilet Roasted jalapeño
Spesialpris - «Årets stjerneskudd»:
Coop Dragefilet roasted jalapeño
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom