Dette er Deltas nye ledertrio

Lizzie Ruud Thorkildsen, Krogstadelva, er gjenvalgt som leder i Delta. Sittende nestleder Trond Ellefsen, Ålesund, er valgt som 1. nestleder og Marit Solheim, Førde, er ny 2. nestleder. Kongressen ble gjennomført som et heldigitalt arrangement. Delta organiserer over 89 000 medlemmer.

‑ Jeg ser frem til å ta fatt på en ny periode. Sammen med dyktige tillitsvalgte og engasjerte medlemmer i viktige yrker skal vi fortsette å utvikle Delta videre. Vi har god medlemsvekst og vi får gjennomslag for sentrale Delta-saker. Pandemien har vist hvor vesentlig det er å ha god kvalitet og rett kompetanse på rett sted i yrkene som utøves blant annet av Deltas medlemmer, sier Ruud Thorkildsen.

‑ Det siste halve året har også vist hvor viktig det er med et godt og velfungerende partssamarbeid både lokalt, regionalt og nasjonalt. Det må vi fortsette å utvikle. Myndighetene, arbeidsgivere eller arbeidstakere kan ikke lykkes alene eller hvert for seg. Partssamarbeidet er det viktigste virkemiddelet vi har for å finne frem til de beste løsningene og for å sette løsningene ut i livet, fremholder Delta-lederen.

Delta-lederen understreker at pandemien også har illustrert at det er nødvendig å satse på hele, faste stillinger. Det er et viktig Delta-krav.

Lizzie Ruud Thorkildsen (58) er utdannet helsesekretær og har lang erfaring som tillitsvalgt. Hun har tidligere blant annet vært 1. nestleder i Delta og før det medlem av organisasjonens hovedstyre.

Trond Ellefsen (57) har både fagskole- og høyskoleutdanning. Han har tidligere blant annet vært hovedtillitsvalgt i Ålesund kommune, 2. nestleder og deretter nestleder i Delta.

Marit Solheim (53) har kulturutdanning fra den tidligere Høgskolen i Telemark (Bø), hun har vært hovedstyremedlem siden 2005 og medlem av hovedstyret i Delta siden 2016.

02125https://delta.no/

Delta organiserer mer enn 89.000 medlemmer og er den største arbeidstakerorganisasjonen i YS.

Følg saker fra Delta

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Delta på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Delta