REITANREITANREITANREITANREITAN

Dette er Årets kjøpmenn

Del
Liv Rita Lindeland fra Stavanger, Thomas Næss fra Trondheim og Ida Eugenie Miliansen fra Bjørkelangen er kåret til Årets kjøpmenn i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert svært sterke resultater.
Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.
Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.

Årets kjøpmenn ble kåret på det årlige Riksmøtet til Reitan Convenience Norway, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører i 7-Eleven, Narvesen og Northland samles.

– Prisen for Årets kjøpmann henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier Kenneth C. Olsen, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway.

Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 440 kjøpmenn som vurderes til Årets kjøpmann i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant årets tre vinnere: de er dyktige ledere og har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i Reitans konsepter og kultur.

– Vinnerne er respekterte ledere og forbilder i vår organisasjon. De har en ekstrem god serviceinnstilling overfor kundene, og du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, sier Olsen.

Årets kjøpmann Narvesen: Liv Rita Lindeland på Stavanger jernbanestasjon

Juryens begrunnelse: Årets Kjøpmann utmerker seg ved å stålkontroll på alt som foregår i sin butikk. Service til kundene står tatovert i pannen på kjøpmannen, og det er meget god stemning i butikken, både blant kundene og de ansatte. Kjøpmannen har et målrettet fokus på å utvikle butikken som en mat- og drikkedestinasjon. Veksten i varesalget de siste fem årene er på hele 33%, noe som beviser at hun har lykkes i et langsiktig perspektiv. Hun er også meget engasjert i utviklingen av Narvesen, noe som vises gjennom en tydelig stemme i Kjøpmannsrådet i Narvesen.

Årets Kjøpmann 7-Eleven By: Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim)

Juryens begrunnelse: Årets kjøpmann i 7-Eleven er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Vedkommende er en leder som bringer det beste frem i menneskene han jobber med, og er en kollega som alltid stiller opp for andre kjøpmenn og organisasjonen. Butikkene hans holder konsekvent en svært høy standard, og er ledende når det gjelder kvalitet, varetrykk og god stemning. Som leder er kjøpmannen meget respektert, og under hans ledelse briljerer både selgere og butikksjefer med stolthet og tillit. I 2019 kunne butikken vise til 5% vekst, og ellers gode resultater.

Årets Kjøpmann YX 7-Eleven: Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen

Juryens begrunnelse: Årets Kjøpmann vokste opp på bensinstasjon, og hun overtok driften etter sin far for snart ti år siden. Hun er kjent som en person med handlekraft og en som er flink til å se muligheter. I tillegg engasjerer Kjøpmannen seg i lokalt næringsliv og er en viktig støttespiller i nærmiljøet. Kjøpmannen har klart en vekst i varesalget på over én million kroner i 2019, og det er særdeles sterkt i et tøft år. Det leveres bra kvalitet i alle oppgaver, og Kjøpmannen er en god leder for sine selgere, og setter alltid sammen et vinnerlag. Kjøpmannen er også opptatt av egen utvikling, og går gjennom videreutdanning for å bli en enda bedre leder.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Marit Sælid Johannessen, HR- og Kommunikasjonsdirektør, Reitan Convenience Norway as

E-post: marit.salid.johannessen@Reitanconvenience.no

Telefon: +47 950 43 188

Bilder

Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.
Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.
Last ned bilde

Om REITAN

REITAN
REITAN
Lade Gaard, Lade Alle 40
7041 Trondheim

73 89 10 00http://www.reitan.no

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.

REITAN AS er et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar vi med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder.

 

REITAN AS  eier selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital – som er tre selvstendige selskapsområder. I tillegg eier vi Britannia Hotel, Posten Moderne og deler av Nye Hjorten Teater. Alle selskapene har felles filosofi, tenkesett og verdigrunnlag som er grunnlaget for sterke selskapskulturer.

 

For REITANs samlede virksomhet ble totalomsetningen i 2022 på NOK 130 mrd. og resultat før skatt ble NOK 1,9 mrd. Vi sysselsetter totalt 44 101 mennesker i syv land.

Følg pressemeldinger fra REITAN

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REITAN

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.10.3.2024 15:30:00 CET | Pressemelding

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater lage daglige sendinger, der God Morgen Norge får en sentral plass. I tillegg skal det lages et daglig kveldsshow fra Nye Hjorten Teater, der hele produksjonsapparatet til Tv2 er i sving for å lage lørdagstemning hver kveld!

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye