Dette er Årets kjøpmenn
Årets kjøpmenn ble kåret på det årlige Riksmøtet til Reitan Convenience Norway, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører i 7-Eleven, Narvesen og Northland samles.
– Prisen for Årets kjøpmann henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier Kenneth C. Olsen, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway.
Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 440 kjøpmenn som vurderes til Årets kjøpmann i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant årets tre vinnere: de er dyktige ledere og har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i Reitans konsepter og kultur.
– Vinnerne er respekterte ledere og forbilder i vår organisasjon. De har en ekstrem god serviceinnstilling overfor kundene, og du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, sier Olsen.
Årets kjøpmann Narvesen: Liv Rita Lindeland på Stavanger jernbanestasjon
Juryens begrunnelse: Årets Kjøpmann utmerker seg ved å stålkontroll på alt som foregår i sin butikk. Service til kundene står tatovert i pannen på kjøpmannen, og det er meget god stemning i butikken, både blant kundene og de ansatte. Kjøpmannen har et målrettet fokus på å utvikle butikken som en mat- og drikkedestinasjon. Veksten i varesalget de siste fem årene er på hele 33%, noe som beviser at hun har lykkes i et langsiktig perspektiv. Hun er også meget engasjert i utviklingen av Narvesen, noe som vises gjennom en tydelig stemme i Kjøpmannsrådet i Narvesen.
Årets Kjøpmann 7-Eleven By: Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim)
Juryens begrunnelse:Årets kjøpmann i 7-Eleven er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Vedkommende er en leder som bringer det beste frem i menneskene han jobber med, og er en kollega som alltid stiller opp for andre kjøpmenn og organisasjonen. Butikkene hans holder konsekvent en svært høy standard, og er ledende når det gjelder kvalitet, varetrykk og god stemning. Som leder er kjøpmannen meget respektert, og under hans ledelse briljerer både selgere og butikksjefer med stolthet og tillit. I 2019 kunne butikken vise til 5% vekst, og ellers gode resultater.
Årets Kjøpmann YX 7-Eleven: Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen
Juryens begrunnelse:Årets Kjøpmann vokste opp på bensinstasjon, og hun overtok driften etter sin far for snart ti år siden. Hun er kjent som en person med handlekraft og en som er flink til å se muligheter. I tillegg engasjerer Kjøpmannen seg i lokalt næringsliv og er en viktig støttespiller i nærmiljøet. Kjøpmannen har klart en vekst i varesalget på over én million kroner i 2019, og det er særdeles sterkt i et tøft år. Det leveres bra kvalitet i alle oppgaver, og Kjøpmannen er en god leder for sine selgere, og setter alltid sammen et vinnerlag. Kjøpmannen er også opptatt av egen utvikling, og går gjennom videreutdanning for å bli en enda bedre leder.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Marit Sælid Johannessen, HR- og Kommunikasjonsdirektør, Reitan Convenience Norway as
E-post: marit.salid.johannessen@Reitanconvenience.no
Telefon: +47 950 43 188
Kontakter
Marit Sælid JohannessenHR- og kommunikasjonsdirektørReitan Convenience Norway
Tel:+47 95 04 31 88marit.salid.johannessen@Reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven15.2.2024 09:37:35 CET | Pressemelding
Øyvind Thorsell og Eva Thorslund Aadland er kåret til årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven.
Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer23.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen2.10.2023 05:30:00 CEST | Pressemelding
I tre uker i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon. Narvesen har samarbeidet med TV-aksjonen siden 2018, og skal nok en gang ta del i det som anses som «verdens største dugnad». 22. oktober får alle bøssebærere gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen.
7-Eleven feirer åpning av nytt konsept lørdag 26. august24.8.2023 16:48:06 CEST | Pressemelding
24. juni åpnet 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken blir en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven sine butikker i Norge, og består blant annet av ny layout, attraktive samarbeidspartnere og et nytt produktsortiment. Førstkommende lørdag 26. august arrangeres "Grand Opening" for den nye konseptbutikken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom