Dette er Årets Kjøpmann

Nils Martin Tidemann fra Røros og Kristoffer Norli Svarva fra Krøgenes er kåret til Årets kjøpmann i REMA 1000.
Årets kjøpmann i REMA 1000 - Nils Martin Tidemann og Kristoffer Norli Svarva

Årets Kjøpmann ble kåret på det årlige Riksmøtet til REMA 1000 Norge, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører samles. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert sterke resultater.

– Prisen for Årets Kjøpmann henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier administrerende direktør Tom Kristiansen hos REMA 1000 Norge.

Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 650 kjøpmenn fra hele landet som vurderes til Årets Kjøpmann. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant årets to vinnere, for henholdsvis 2020 og 2021: de er dyktige ledere og har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i REMA 1000 sine konsepter og kultur.

– Vinnerne er respekterte forbilder og ledere i vår organisasjon. Du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, og de har en ekstremt god serviceinnstilling overfor kundene, sier Kristiansen.

Årets Kjøpmann 2020: Nils Martin fra REMA 1000 Røros

– Årets Kjøpmann 2020 er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Nils Martin er en fantastisk rollemodell for etablerte og nye kjøpmenn i REMA 1000 Midt-Norge. Han har en genuin kjærlighet til REMA 1000 og utviser et stort eierskap til hvordan vi som merkevare skal oppleves av kunden. Dette gjøres med en ekstrem god synlighet i sitt lokale marked og er et godt eksempel på at det er menneskene i REMA 1000 som er merkevaren. REMA 1000 Røros leverer gode økonomiske resultater og 2020 ble et toppår, står det juryens begrunnelse.

Årets Kjøpmann 2021: Kristoffer fra REMA 1000 Krøgenes

– Årets Kjøpmann 2021 utmerker seg ved å ha stålkontroll på alt som foregår i sin butikk. Kristoffer har alltid kunden som prioritet nr.1 – vår øverste sjef, hvor han sammen med sine ansatte jobber steinhardt dag etter dag for å skape den beste handleopplevelsen i sitt lokalmarked. Kristoffer bidrar til å utvikle REMA 1000 konseptet og er et sterkt forbilde for god gjennomføring, står det juryens begrunnelse.

På grunn av pandemien de siste årene har ikke vinneren av året 2020 vært annonsert tidligere.

Årets kjøpmann i REMA 1000 - Nils Martin Tidemann og Kristoffer Norli Svarva
Nils Martin Tidemann fra Røros
Kristoffer Norli Svarva fra Krøgenes

REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer.  Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene