Dette bygget skal romme Norges største fastlandsnæring

I et 85 000 kvadratmeter stort kompleks på Ulven skal nesten 40 aktører innenfor bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen samles.

5000 mennesker skal ha arbeidsplassen sin i Construction City på Ulven. Skisse: Link Arkitektur/Axion

Byggets størrelse tilsvarer 12 fotballbaner og skal bli en kunnskapspark og et samlingssted som skal skape synergier på tvers og dermed bringe bransjen fremover. Om halvannet år starter byggingen av Construction City som kommer til å romme 5000 arbeidsplasser.

– Sentralt for Constuction City er samhandling og kunnskapsdeling, derfor er det planlagt å bygge kontorlokaler rundt et felles «hjerterom» der konkurrenter, samarbeidspartnere og gründere kan møtes og dele ideer for å drive bransjen fremover, sier Camilla Krogh, daglig leder for Ulven AS og Construction City.

Et område for alle på Ulven

Seks rause kontorfløyer knytter seg direkte til hjerterommet og etablerer et samlet anlegg med gode relasjoner mellom prosjektets funksjoner. Det grønne elementet er viktig både i utearealer, så vel som fellesarealer og skal være med på å skape et velkommen og varmt miljø.

― Relasjonen mellom bygget og bygulvet er viktig for ansatte i bygget, så vel som for beboere i Oslos nye bydel. Vårt fokus er at Construction City skal være et inviterende prosjekt og en tydelig identitetsbygger og katalysator for Ulvenområdet, sier Krogh.

AF Gruppen er et prosjektbasert entreprenør- og industrikonsern, formet av entreprenørånd og gjennomføringskraft. Konsernet omsatte for 18,8 mrd kroner i 2018 og har i dag ca 4500 medarbeidere. AF Gruppen er notert på Oslo Børs (AFG).

Vår virksomhet er inndelt i følgende områder: Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi & Miljø, Offshore og Sverige.

Innstilt til kontrakt av Avinor på Oslo lufthavn Gardermoen13.12.2019 13:19:43 CETPressemelding

Avinor har innstilt AF Gruppen som entreprenør for utførelse av entreprisen for innvendige bygningsmesssige arbeider på Oslo lufthavn. Arbeidene utføres i forlengelse av dagens pir øst ved Oslo lufthavn Gardermoen, og skal gi betydelig økt kapasitet på flyvninger utenfor Non Schengen-området. Utvidelsen av Oslo lufthavn er viktig for å videreutvikle Norges hovedflyplass som et internasjonalt knutepunkt. Den vil gi økt kapasitet og vil gi bedre forhold for passasjerer og flyselskaper, og styrke rammevilkårene for norsk reiseliv, turisme og næringsliv.