Det internasjonale roforbundet avlyser to verdenscuper i Italia

Det internasjonale Roforbundet FISA har i samråd med arrangør avlyst de to første verdenscupne i roing 2020 på bakgrunn av det pågående virusutbruddet.

Avgjørelsen påvirker de norske roerne som hadde planlagt sin sesongstart 11/12 april i Sabaudia, Italia og 1-3 mai i Varese, Italia. Roerne må nå legge om fokus til den siste, og nå også eneste, verdenscupen for sesongen i Lucerne, Sveits. Den siste verdenscupen kombineres også med final qualification regatta.

-          Vi ser alvorlig på det som skjer og vi tenker på alle de som er berørt på en måte som er mer alvorlig enn sportsbegivenheter. Planen fremover blir å fortsette treningen så normalt som mulig men å ta de forhåndsreglene som blir anbefalt av helsemyndighetene. Vi har fortsatt som hovedmål å gjøre det bra i OL / PL i juli og august. Situasjonen som den er kan vi ikke gjøre så mye med, men hvordan vi håndterer den er vårt ansvar sier landslagssjef Johan Flodin

Se offisiell kommunikasjon fra FISA her

Bildet viser hvor verdenscupene var planlagt

Følg pressemeldinger fra Norges Roforbund