Det bredeste ferieutvalget på to år - Her er TUIs sommerprogram fra Stavanger

Tall fra TUI viser at reiselysten fra Stavanger lufthavn stiger uke for uke, og i forrige uke steg salget med hele 86% sammenlignet med uken før. TUI tilbyr 54 ulike reisemål fra Sola, hvorav 6 av disse er direkte med charter. Dette er det bredeste utvalget på mer enn 2 år.

Euphoria Hotell - Kreta

-  Stavanger-området skiller seg ut med en spesielt sterk vekst i antall feriebestillinger akkurat nå. Kreta og Rhodos troner øverst på listen over hvor folk ønsker å reise, og de aller fleste sikrer seg en reise i juli, sier Nora Aspengren Kommunikasjonssjef i TUI.

Vekst i reisebestillinger

Helt siden nyttår har salgstallene steget stabilt uke for uke, spesielt da Norge åpnet opp fikk salget en ordentlig boost. Forrige uke steg salget fra Stavanger med 86% sammenlignet med uken før, også antall søk etter reiser har steget med 26 % i samme periode. Mest populære destinasjoner er Kreta, Rhodos og Kypros.

TUIs mest populære reisemål fra Stavanger i sommer:

• Antalya (Direkte med charter)
  • Bulgaria (Direkte med charter)
  • Kreta (Direkte med charter)
  • Larnaca (Direkte med charter)
  • Mallorca (Direkte med charter)
  • Rhodos (Direkte med charter)
  • Dubrovnik (Rutefly)
  • Gran Canaria (Rutefly)
  • Nice (Rutefly)
  • Split (Rutefly)
  • Punta Cana (Rutefly)
  • Malta (Rutefly)

Euphoria Hotell - Kreta

Nordmenn vil oppleve mer når de er på ferie - TUI relanserer sin opplevelsesportefølje2.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemelding

Sommeren 2022 blir første gang mange nordmenn reiser utenlands igjen etter pandemien. Tall fra TUI viser at vi vil ha høyere kvalitet på hele reisen, ikke bare hotellet denne sommeren; vi vil ha flere og mer eksklusive aktiviteter, og bidra mer til lokalsamfunnet når vi endelig skal ut å reise. TUI relanserer derfor sitt egenproduserte utflukts- og aktivitetsprogram, TUI Collection, denne sommeren. 650 utflukter på mer enn 100 destinasjoner er nå tilgjengelig. En andel av inntektene doneres til TUI Care Foundation, og reinvesteres i mer bærekraftig utvikling i turistnæringen.

Norske reisende har kåret sine hotellfavoritter – Her er vinnerne av TUI Global Hotel Awards21.4.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Tidligere i april gikk den årlige TUI Global Hotel Awards av stabelen, denne gangen virtuelt. Utmerkelsen er basert på kunders evaluering og tilbakemelding på TUIs mer enn 2.000 hoteller, samt hotellenes implementering av bærekraftstiltak. Det deles ut utmerkelser i 13 kategorier, fra beste hotell globalt, mest bærekraftig til beste Long Haul-hotell. Hoteller i Hellas, Spania og Maldivene skiller seg ut blant de reisende.