dePresno og IRIS i duett

dePresno sover ikke bort sommernatten.

Wide Awake artwork

Igjen har dePresno valgt å bruke tekst og musikk for å gjenspeile faser og følelser, og fange øyeblikk. På "Wide Awake" har den kritikerroste singer-songwriteren med seg Urørt-favoritt IRIS. Begge var i avstandsforhold da låten ble til, og syntes det var deilig å dele litt om hvordan det føles. Stikkord er kontraster; mellom melankoli og lekenhet, og mellom dePresnos dype, og IRIS' delikate, vokal. Samspillet setter en ekstra spiss på låten som de skrev i samarbeid med produsent Askjell.

"Wide Awake" feat IRIS er første smakebit fra "Monochrome"- ledsageren til "Technicolor"- som slippes torsdag 23. oktober.

Musikk var allstedsnærværende hele dePresnos oppvekst. Gitar fikk han som fireåring, og han begynte tidlig å skrive egne låter i samme lyriske tradisjon som blant annet Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Med uvanlig dybde og dimensjon i både stemme og tekster ble han oppdaget allerede som tenåring, og signerte platekontrakt i 2016.
Siden da har han befestet seg som en ærlig og ekte popartist og låtskriver med låter som "Hide And Seek", "See You Soon" og "Mr Big" fra de kritikerroste EP'ene "Forever" (2016) og "The Last of The Romantics" (2017). Første halvdel av den todelte albumdebuten, "Technicolor", fikk varm mottagelse da det kom i april i år, særlig P3-favoritten "Gold" feat Liv Dawson og publikumsfavoritten "Wanderers".
Den 22 år gamle Bergenseren har også imponert på musikkfestivaler i inn- og utland, blant annet The Great Escape, by:Larm, Eurosonic, Reperbahn Festival og Trondheim Calling. I 2019 gjestet han Bergenfest og Giske.

"Wide Awake" feat IRIS er ute fredag 28. juli.

Wide Awake artwork
dePresno (c) Kenny McCracken

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,