Den perfekte gaven for hybbydyrkeren og kokkespiren

Auk er verdens første helautomatiske plantedyrker. Den styrer selv vann, lys og næring slik at du alltid lykkes med dyrkingen. Med andre ord den perfekte julegaven til alle som er glad i friske urter og grønnsaker.

De fleste kjenner til problemet med butikkurter som dør få dager etter at de er kjøpt. Og de færreste har et oppvarmet drivhus som gjør det mulig å dyrke urter året rundt. For de aller fleste kan norskproduserte Auk være løsningen. Auks teknologi hjelper hobbydyrkeren å lykkes ved å skape perfekte dyrkeforhold uansett om den står på kjøkkenbenken, på en hylle i stua eller i en bod i gangen. Det eneste som kreves er at rommet har romtemperatur.
─ For oss var det viktig å skape en allsidig løsning som passer inn i alle hjem, og som gjør det enkelt å lykkes. Vi ønsker at flere skal få oppleve gleden av egenproduserte urter og grønnsaker uavhengig av om de bor i stort hus eller en liten ettroms, og om du har kunnskap om dyrking, sier administrerende direktør Didrik Dimmen i Auk.

Superenkel i bruk
Ved at systemet alltid sikrer optimale dyrkeforhold kan du dyrke dine urter, tomater, chili eller jordbær eller andre grønnsaker året rundt. Plantene vokser raskt og ekstra lenge, og enkelte urter kan høstes i opptil 14 måneder. Du trenger heller mye kunnskap for å lykkes med de ulike plantene du dyrker. Alt du trenger å gjøre selv er å legge i kokosjorden som følger med, så frø som du gjør i naturen og fylle på vann hver andre uke. Resten gjør teknologien for deg!
─ Auk er et produkt både for de som liker å dyrke selv, og alle som ikke nødvendigvis har grønne fingre. Du kan dyrke det aller meste som spirer og gror. Du kan kanskje ikke dyrke et eget juletre, men Auk passer perfekt under det, sier Dimmen.

Dyrkdreven grunder
Det var oppfinneren, gründeren og hobbydyrkeren Marius Aabel som kom opp med idéen om Auk. Han hadde forsøkt det meste av plantedyrkesystemer på markedet, uten å være veldig fornøyd. De var enten for enkle eller for kompliserte og vanskelige å bruke.
─ Jeg ville ha et system som var veldig enkelt å bruke, ga et godt resultat selv om kunnskapen var begrenset, og som i tillegg så bra nok ut til at det kunne stå hvor som helst i hjemmet. Løsningen ble å kombinere elektronikk, programvare og helt nye mekaniske løsninger – i en stilren innpakning, sier Aabel.

Auk er produsert i Norge av miljøvennlige materialer.

Veil.pris fra kr 3.990,-.

Les mer om Auk her: www.auk.eco

Didrik Dimmen, administrerende direktør i Auk AS
Telefon 988 98 228 eller e-post: didrik@auk.eco

Om Auk

Auk
Brugata 17D

988 98 228http://www.auk.eco

Auk er en norsk teknologistartup bestående av et knippe entusiastiske mennesker med bakgrunn i design, elektronikk- og programvareutvikling. I tillegg har de en stor lidenskap for planter og dyrking.

Følg pressemeldinger fra Auk

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Auk på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.