Den latterlige bokhøsten fra Egmont

Her er høstens fire humorbøker som alle må skaffe seg for å få en morsom bokhøst.

Radio Gaga, over til dab
Av Øyvind Sagåsen
Velkommen til Radio Gaga - radiostasjonen som gjør seg best på papir.
I denne boka møter du en broket forsamling av radiostemmer som av ulike grunner jobber i landets mest kaotiske nærradio.

Mannen bak Radio Gaga, Øyvind Sagåsen (FLIS) har vært på trykk i rundt 350 publikasjoner i 10 land med vitsetegninger og forskjellige striper. Dette gjør ham til landets kanskje mest publiserte tegneserieskaper, noe som neppe er tilfeldig, siden han også er en av de morsomste. Sagåsen er født i Odda og bor nå i Stavanger.

- Radio Gaga-bladet ble kåret av Empirix som det beste humorbladet i 2019!

Lanseres: 25 august

Dunce: Lut og kaldt vatn
Av Jens K. Styve
Endelig er praktboka til Dunce her. Jens K. Styve som opprinnelig er frå Hjelmås i Nordhordland, men bor nå i Tromsø, har gjort stor suksess med stripeserien Dunce. Serien vant Dagbladet sin tegneseriekonkurranse i 2016 og Pondus-prisen i 2017. Den går fast i Dagbladet, og i flere andre aviser, dessuten er den fast i Lunch og Radio Gaga-bladet. Dunce er landets eneste humorstripe på nynorsk.

«Dunce er blitt en favoritt. Ferdig arbeid!»
– Pondus-skaper Frode Øverli!

Lanseres 15 august

Intet nytt fra hjemmefronten
Av: Therese G. Eide
Therese G. Eide fikk 3 barn på 21 måneder. Livet ble snudd på hodet, og hun gjorde som enhver moderne mamma ville gjøre. Hun begynte å blogge om det. Vel og merke i tegneform.

Nå er serien hennes samlet i denne boken, og Therese tegnede alterego guider oss gjennom sidene og situasjonene. Her kan alle småbarnsforeldre kjenne seg igjen. Det er befriende hvordan hun ufarliggjør foreldrerollen og minner oss alle om at vi gjør så godt vi kan. Og ikke minst: Husk å le!

«Denne serien sier oss noe om det å være menneske.»
- Empirix.no

Lanseres 25 september

Kollektivet – kjærlighet uten genser
Av Torbjørn Lien
Kollektivet er en av Norges mest populære og lengstlevende tegneserier. Den startet i 2000 og har hele tiden vært skrevet og tegnet av Torbjørn Lien, bosatt i Volda, opprinnelig fra Mosjøen.

«Kollektivet er en anarkistisk knute av underbuksehumor, hippi-nostalgi, anti-rasisme, samfunnssatire – og kort sagt noe av det merkeligste du kan få kjøpt i en norsk kiosk.»
- Tor Åge Bringsværd

Lanseres 30 august