Den kommende Mercedes-AMG SL på siste vintertesting i Sverige

Den 12. mars 1952 kunne Daimler-Benz AG kunngjøre en ny global sensasjon: den første offentlige opptreden til den nye sportsbilen Mercedes-Benz 300 SL. Omtrent 69 år senere kan den åttende generasjonen av SL kunngjøres, med forventet debut senere i år.

Den kommende Mercedes-AMG SL på siste vintertesting i Sverige

Store deler av utviklingen har blitt gjort i digital form, men det kreves også en viss mengde analog testkjøring. Derfor er den nye 2+2-seters roadsteren ute på snødekte veier i Sverige. Blant annet testes det fullt variable 4MATIC+ firehjulstrekksystemet, som nå for første gang vil kunne leveres i SL. Det redesignede stofftaket må også bevise at det takler det harde klimaet som er å finne nær polarsirkelen.

- Vi gleder oss veldig til den nye Mercedes-AMG SL. Dette er en unik modellserie fra Mercedes-Benz med røtter og tradisjoner helt tilbake til 1950-tallet. På det norske markedet merker vi fortsatt skyhøy interesse for sportsbiler, og derfor er det ekstra spennende å se at nye SL nå kommer direkte fra Mercedes-AMG, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Tro mot sine sportslige røtter
Mercedes-AMG SL vil også gjennomgå tester på blant annet på Nürburgring sin Nordschleife, også kjent som en av verdens mest krevende racingbaner. Her vil hovedfokuset ligge på å optimalisere kjøredynamikken, og spesialister fra Mercedes-AMG vil sørge for at den siste versjonen av SL vil lene seg mer enn noen gang mot sine sportslige røtter. I mellomtiden er den legendariske roadsteren også tro mot andre dyder enn sin lange historie. Med sitt unike design og høye nivå av kvalitet og luksus, er dette en ny tolkning av ikonet som fortsetter suksesshistorien som begynte i 1952, også når det gjelder eksklusivitet.

Om Mercedes-Benz Personbil

Følg saker fra Mercedes-Benz Personbil

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Personbil på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mercedes-Benz Personbil

Nye EQS med rekkevidde på opptil 770 km - Verdenspremiere 15. april7.4.2021 12:52:19 CEST | Pressemelding

Det nærmer seg verdenspremiere på nye EQS, med kun få dager igjen til 15. april. EQS er bygget på en helt ny elektrisk plattform og har derfor mange fordeler med hensyn til plass og design. Rekkevidden er på opptil 770 km (WLTP), og to batteristørrelser på 90 kWh og 107.8 kWh vil være tilgjengelig. I tillegg har EQS verdensrekord i aerodynamikk for produksjonsbiler med en cd-verdi fra 0,20. Forventet lansering i Norge er i løpet av høsten 2021.

Mercedes-AMG definerer fremtiden med elektrifisering31.3.2021 16:17:05 CEST | Pressemelding

Med den fremtidige elektrifiseringen kombinerer Mercedes-AMG overlegen ytelse og imponerende kjøredynamikk sammen med maksimal effektivitet. De første helelektriske AMG-modellene er i ferd med å gå i serieproduksjon, og de nye E PERFORMANCE høyytelseshybridene vil være svært effektive. Denne utviklingen har dratt nytte av verdifull erfaring fra Formel 1-ekspertene hos Mercedes-AMG High Performance Powertrains og Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Flere spennende gateregistrerte modeller er forventet å debutere i år.