Deltid – løsningen som ble et problem?

Velkommen til Fafo-seminar Torsdag 24. oktober 2019, kl. 14.00–16.00

Norske kvinners yrkesdeltakelse er i verdenstoppen, men en stor andel arbeider fortsatt deltid. Hvordan har synet på deltid utviklet seg i Norge de siste 40 årene? Når blir deltid utenforskap? Hvem er mest utsatt blant de deltidsansatte? Og hvordan håndteres utfordringer knyttet til deltid på arbeidsplassene? Dette er noen av spørsmålene som skal belyses og diskuteres på dette seminaret.

Program og påmelding

Følg saker fra Fafo

Siste saker fra Fafo

Brexit Breakfast 22. November: Virkninger av Brexit for arbeidsmarkedsregulering og arbeidstakerrettigheter i Europa, inkludert Norge8.11.2019 10:35:04 CETPresseinvitasjon

Professor Paul Marginson fra University of Warwick/Fafo holder foredraget: «Opening a hole in Europe's regulatory floor? Brexit and employment relations». Jon Erik Dølvik, Fafo, gir bakgrunnsinformasjon om britisk politikks relevans for norsk arbeidslivspolitikk. Panelsamtale med Peggy Hessen Følsvik, nestleder i LO og Nina Melsom, arbeidslivsdirektør i NHO, om den mulige effekten av Brexit på europeisk og norsk arbeidslivspolitikk.