Delta krever hastemøte om karantenebestemmelsene

Reagerer på karantenebestemmelsene: Delta krever hastemøte med kunnskapsministeren.
Delta-leder Lizzie Ruud Thorkildsen: Krever hastemøte med kunnskapsministeren. Reagerer på karanteneregler.

‑ Nå må vi komme i dialog med kunnskapsministeren. Vi får mange henvendelser fra våre medlemmer som reagerer med sinne, usikkerhet og frustrasjon på reglene om fritidskarantene. Reglene er krevende å forstå og fremstår som ulogiske. Derfor har vi nå bedt om et hastemøte med kunnskapsministeren, sier Delta-leder Lizzie Ruud Thorkildsen.

Ruud Thorkildsen reagerer på at partene ikke har vært involvert i tilstrekkelig grad.

- Nå bør kunnskapsministeren legge til side forsvaret av reglene og isteden lytte til og ta hensyn til tilbakemeldingene og bekymringene fra de skole- og barnehageansatte, sier Ruud Thorkildsen.

‑ Det er helt avgjørende for tilliten til pandemihåndteringen at tiltakene er forståelige, fornuftige og kloke, sier Delta-lederen.

Delta-lederen forventer samtidig at tilbudet om dose 3 til skole- og barnehageansatte prioriteres.

Delta organiserer ansatte i barnehager, SFO/AKS og skoler.