Deloitte Norge tar opp åtte nye partnere

Fra 1. oktober 2020 har Deloitte tatt opp syv nye partnere fra egne rekker. Dette kommer i tillegg til at Kjersti T. Stathopoulou ble ansatt som partner tidligere i år, og gjør at Deloitte har tatt opp totalt åtte partnere i 2020.

Opptak av nye partnere er en viktig, årlig hendelse i Deloitte. Opptaket er en sentral del av selskapets lederutvikling, og er et stort karriereskritt for den enkelte.

- Det er svært tilfredsstillende for oss å ta opp nye partnere i Deloitte. At vi tar opp syv nye partnere fra egne forretningsområder og kontorer, viser at vi har mange svært talentfulle og dyktige medarbeidere i firmaet, og at vi lykkes med å skape attraktive karriereveier for nye ledere. Dette er ledere som kommer til å levere verdi i markedet, være fremtidens ledere og rollemodeller innen eget fag. Jeg er stolt av de nye partnerne våre, sier Sjur Gaaseide, CEO i Deloitte Norge, om partneropptaket.

Nærmer seg målsetting om kvinneandel blant partnere

Med årets partneropptak er totalt 10 av 18 nye partnere i firmaet de siste to årene kvinner. Kvinneandelen i Deloittes partnerskap er nå på 22 prosent, og er med det i rute på å nå målsetningen om 24 prosent kvinnelige partnere i Deloitte Norge innen 2023.

- En god balanse mellom kvinner og menn i lederposisjoner er viktig i Deloitte. Det samme er mangfold på talenter med ulik bakgrunn og ulike egenskaper. Vi er kommet et stykke på vei, men vi er langt fra i mål. Vi vil fortsette det viktige arbeidet som er gjort i Deloitte de siste årene for å sikre at vi rekrutterer fra hele talentbasen, sier Gaaseide.

De nye partnerne er:

• Joachim Eriksen, Partner i National Markets, Audit & Assurance, Oslo
  • Magnus Pensgård Gundersen, Partner i Audit & Assurance, Haugesund
  • Guro Magnetun Heimvik, Partner i National Markets, Audit & Assurance, Oslo
  • Lasse Vangstein, Partner og leder av tjenesteområdet Financial Risk Management, Risk Advisory, Oslo
  • Wensing Li, Partner og advokat med spesialfelt internasjonal bedrifts- og selskapsbeskatning, Tax & Legal, Oslo
  • André Rahlff, Partner og leder av Analytics & Cognitive, Consulting, Oslo
  • Bjørn Garman, Partner, spesialkompetanse blant annet innen forretningstransformasjon innen finans og forsikring, Consulting, Oslo

I tillegg til disse syv begynte Kjersti Thrane Stathopoulou som partner i Deloitte 1. juni 2020.