Deloitte Advokatfirma får toppscore i årets Legal 500 kåring

Den årlige rangeringen av advokatfirmaer fra The Legal 500 er nå klar, og nok en gang stadfester den prestisjetunge kåringen at Deloitte Advokatfirma er blant de beste i Norge.
Rolf Saastad, partner, advokat og leder for Tax & Legal i Deloitte Advokatfirma AS.

Rangeringen er basert på en rekke kriterier, og legger vekt på praksisområdene som gir mest nyskapende og innovative råd til kundene. Rangeringen er basert på tilbakemeldinger fra 300.000 kunder over hele verden, innleveringer fra advokatfirmaer og intervjuer med ledende privatpraktiserende advokater, samt et team med inngående erfaring av det juridiske markedet.

Topplassering på skatt
Innenfor skatt er Deloitte Advokatfirma rangert i tier 1 (høyeste mulige nivå) og Legal 500 trekker frem at Deloitte Advokatfirma er både dyktige i faget og har en unik evne til å forstå sine klienter.

"Deloitte Advokatfirma has a unique ability to understand the client’s needs’ and fields ‘excellent tax professionals within all tax areas’"

- Deloitte Advokatfirma har som mål å være nummer én på skatt i Norge, og kåringen fra The Legal 500 er et godt verktøy for å vise frem de dyktige advokatene våre i Skatt, sier partner og advokat Audun Frøland. Han blir også trukket frem som en dyktig rådgiver blant kundene:

"Audun Frøland has great understanding both of our business model and our industry. He provides unique strategic advice and gives insightful advice."

Skatt er et stort og komplekst fagområde som består av mange dyktige advokater. Avdelingen er igjen delt opp i flere teams for å sikre faglig dyktighet og spisskompetanse:

• Transfer pricing practice - ledet av Hans Martin Jørgensen
  • Indirect Tax - ledet av Alexander With
  • Global Employer Services - ledet av Stig Sperre
  • Tax Management Consulting - ledet av Per Evers
  • Tax and VAT Litigation - ledet av Anette Fjeld

Employment and Real Estate
Det er ikke bare skatt som blir fremhevet. Vår satsning innen Legal Services blir også lagt merke til hos The Legal 500. Spesielt er det Employment og Real Estate som plasseres høyt på listen.

Employment - grenseoverskridende kompetanse
Gro Forsdal Helvik leder avdelingen, sammen med Thomas Talén og Bjørn Ofstad. The Legal 500 fremhever avdelingens evne til å bruke det store nettverket til Deloitte for å bistå kundene:

"Deloitte Advokatfirma is singled out for its expertise in cross-border mandates (utilising the firm’s global network), privacy and GDPR-related employment issues, whistleblowing matters and investigations, and restructuring, transactional and redundancy mandates. The group also fields pension expertise and also acts in disputes relating to employment contract terminations and redundancies"

- Vi er meget fornøyd med å bli trukket frem av The Legal 500 innenfor dette området, sier Thomas Talén. Han får også gode tilbakemeldinger fra kunder - noe som har bidratt til rangeringen av Deloitte Advokatfirma.

"My absolute favourite team member to work with is Thomas Talén. He is a good partner for discussion and an excellent adviser. You can trust that he always takes the work seriously, and his advice is based on good legal work."

Real Estate - ekstraordinært engasjement
Satsningen innen eiendomsbransjen blir også lagt merke til.

- Deloitte Advokatfirma er en av få aktører i Norge som hjelper kunder med både de juridiske, regnskapsmessige og finansielle sidene av eiendomsprosjekter, og da er det ekstra stas å bli lagt merke til av The Legal 500, sier partner og advokat Thorvald Nyquist.

Avdelingen er ledet av Thorvald Nyquist og Christine H. Downing, og klientene fremhever spesielt deres engasjement for arbeidet og klientene deres.

"They have an extraordinary engagement for every case."

Anerkjennelse er viktig
Managing Partner Rolf Saastad i Deloitte Advokatfirma forteller at The Legal 500 har høy integritet og er en viktig måleparameter for bransjen.

- Vi er stolte over å rangeres i Tier 1 innen Tax, men også at vi rangeres høyt innen Employment og Real Estate. Deloitte Advokatfirma har som mål å være et ledende forretningsjuridisk advokatfirma både i Norge og globalt, og denne kåringen gjenspeiler den satsningen.

Rolf Saastad blir også trukket frem av The Legal 500 som en av de anbefalte advokatenene innen fagområdene "International tax planning" og "Cross-border M&A Transactions".

Det viktigste måleparameter er til syvende sist det våre kunder mener om oss. Det er dem vi jobber for hver eneste dag, og da er det ekstra gøy å se alle de tilbakemeldingene som kommer frem i The Legal 500.

"The team had a unique ability to understand the customer needs."

"They are very professional and solution-oriented. Their legal reviews are very good and useful for our work – clear and to the point in their written work. Their responses are quick and concrete."