Delårsrapport Q2 2020

DELÅRSRAPPORT JANUARI – JUNI 2020
Omsättningsmässigt rekord första halvåret

• 8 procent omsättningstillväxt första sex månaderna jämfört med föregående år
  • Förbättrade marginaler höjer rörelseresultatet med 1,5 MSEK mot föregående års första halvår
  • Förvärv av supportverksamhet riktad mot telekomoperatörer
  • Em Home-projektet och valutor tynger halvårsresultatet

APRIL - JUNI 2020

• Nettoomsättningen uppgick till 442,8 (414,0) MSEK.
  • Rörelseresultatet uppgick till 4,4 (3,0) MSEK.
  • Resultat efter skatt uppgick till 2,8 (2,2) MSEK.
  • Resultat per aktie uppgick till 0,53 (0,41) SEK.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 26,5 (-35,0) MSEK.
  • Eget kapital per aktie uppgick till 39,57 (36,22) SEK.

JANUARI - JUNI 2020

• Nettoomsättningen uppgick till 862,9 (802,1) MSEK.
  • Rörelseresultatet uppgick till 6,3 (4,8) MSEK.
  • Resultat efter skatt uppgick till 3,6 (3,8) MSEK.
  • Resultat per aktie uppgick till 0,69 (0,72) SEK.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 89,2 (-0,4) MSEK.
  • Eget kapital per aktie uppgick till 39,57 (36,22) SEK.

HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG
Inga väsentliga händelser inträffat efter periodens utgång.

FINANSIELLQ2Q21/1-30/61/1-30/61/7-2019Helår
UTVECKLING (MSK)202020192020201930/6-20202019
Nettoomsättning442,8414,0862,9802,11 882,41 821,6
Rörelseresultat4,43,06,34,825,223,7
Resultat efter finansiella poster3,73,05,25,224,324,3
Resultat efter skatt2,82,23,63,817,417,6
Rörelsemarginal (%)1,00,70,70,61,31,3
Soliditet (%)36,331,036,331,036,331,8
Eget kapital per aktie (SEK)39,5736,2239,5736,2239,5738,84
Resultat per aktie, före utspädning (SEK)0,530,410,690,723,353,38
Resultat per aktie, efter utspädning (SEK)-0,41-0,723,353,38
Aktier vid periodens utgång (tusental)5 2015 2015 2015 2015 2015 201
Aktier efter utspädning vid periodens utgång (tusental)5 2015 2685 2015 2685 2455 268

Denna information utgjorde innan offentliggörandet insiderinformation och är sådan som Electra Gruppen AB är skyldig att
offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för
offentliggörande torsdagen den 20 augusti 2020 kl. 08.30.

Verksamhet
Electra Gruppen utvecklar och driver koncept för butikskedjor med fristående entreprenörer och är en flexibel logistikpartner
som erbjuder avancerade IT- och logistiklösningar.
Electra Gruppen grundades 1949 av familjen Lissinger som ett handelsföretag
inom radiobranschen. Företaget har sitt huvudkontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är
börsnoterat på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING30.9.2020 16:20:00 CESTPress release

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING 2020-10-02 Transaction type:SEK CreditTender date:2020-10-02Time for submission of bids:10.30-11.00 (CEST)Payment date:2020-10-06Final repayment date2024-10-07Offered volume:50 billion SEKMinimum bid amount:10 million SEKMaximum bid amount:12.5 billion SEKMaximum number of bids from each participant: 1Interest rate:0.00 %Additional interest rate:0.10 per cent ALL APPROVED COUNTERPARTIES ARE INVITED TO SUBMIT VOLUME BIDS TO THE RIKSBANK (46-8-6966970) BY 11.00 ON OCTOBER 2 2020, AT THE LATEST. CONFIRMATION ON E-MAIL: eol@riksbank.se Result of the auction will be published at 11.30 (CEST) on Tender date. Complete terms and conditions can be retrieved at http://www.riksbank.se

Change in numbers of shares and votes in Saniona AB (publ)30.9.2020 16:00:00 CESTPress release

PRESS RELEASE September 30, 2020 During September, the registered number of shares and votes in Saniona AB (publ) (“Saniona”) has increased due to the exercising of warrants of series TO 2. As of September 30, 2020, the registered number of shares and votes in Saniona amounts to 62,372,831. For more information, please contact Trista Morrison, Chief Communications Officer. Mobile + 1 (858) 229 1738. Email: trista.morrison@saniona.com This information is such information as Saniona AB (publ) is obliged to make public pursuant to the Swedish Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out above, at 4 p.m. CET on September 30, 2020. About Saniona Saniona is a rare disease biopharmaceutical company focused on research, development and commercialization of treatments for the central nervous system. The company has four programs in clinical development. Saniona intends to develop and commercialize treatments f