Delårsrapport Elon AB januari - juni 2022

Elon – bakgrund till den nya koncernen

Den 7 december 2021 offentliggjorde Electra Gruppen AB (namnändrat till Elon AB) och Elon Group AB en avsiktsförklaringen att gå samman. Vid årsstämman den 28 mars 2022 fattades beslut om riktad nyemission av aktier genom apport till Elon Group ABs moderbolag Elon Group Holding AB (publ). Samgåendet genomfördes den 16 maj 2022.

Elon är Nordens ledande återförsäljare av produkter till hemmet med fler än 900 fackhandlare med gemensam varuförsörjning. Nettoomsättningen proforma för den nya koncernen uppgick helår 2021 till 6 174 MSEK och det första halvåret proforma uppgick till 2 794,7 MSEK vilket är en nedgång med -2,8 procent mot samma period förra året. Genom strukturerad prishantering, god lagerplanering och väldiversifierad kundmix är både bruttoresultat och bruttomarginal starkare än tidigare perioder vilket skapar förutsättningar för fortsatt stark konkurrenskraft. Transaktionskostnader av engångskaraktär kopplade till samgåendet belastar första halvåret med 29,7 MSEK. Justerad EBIT proforma förbättrades under första halvåret med 3,1 MSEK till 23,7 MSEK (20,6) vilket ger en justerad EBIT-marginal proforma om 0,8 procent (0,7).

Transaktionen medförde att det förvärvade bolaget Elon Group ABs tidigare ägare, Elon Group Holding AB (publ) utifrån ett redovisningsperspektiv, erhöll bestämmande inflytande över det förvärvande bolaget varför samgåendet redovisas som ett så kallat omvänt förvärv. Koncernredovisningen utgörs således endast av Elon Group AB fram till förvärvstillfället den 16 maj 2022. Det innebär att jämförelsesiffrorna i rapporten avser Elon Group ABs ej sedan tidigare offentliggjorda koncernredovisningssiffror.

Andra kvartalet 2022

• Nettoomsättningen i kvartalet ökade med 17,6 procent till 1 178,9 MSEK (1 002,5) varav samgåendet med Electra påverkade positivt med 228 MSEK.
• Organisk omsättningstillväxt för kvartalet var negativ med -5,1 procent (+14,6).
• Bruttomarginalen uppgick till 14,0 procent (13,2).
• Transaktionskostnader av engångskaraktär kopplade till samgåendet mellan Elon Group och Electra Gruppen belastade rörelseresultatet i kvartalet med 24,7 MSEK.
• Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -22,7 MSEK (13,9) motsvarande en rörelsemarginal om -1,9 procent (1,4).
• Justerad EBIT uppgick till 1,9 MSEK (13,9) motsvarande en justerad EBIT-marginal om 0,2 procent (1,4).
• Resultat före skatt uppgick till -30,1 MSEK (12,6).
• Kassaflödet från den löpande verksamheten justerat för effekter av samgåendet uppgick för kvartalet till 33,3 MSEK (-0,6).
• Resultat per aktie uppgick till –1,89 SEK (1,92).

Januari 2022 – Juni 2022

• Nettoomsättningen ökade i perioden med 12,1 procent till 2 194,9 MSEK (1 958,5), varav samgåendet med Electra påverkat positivt med 228 MSEK i perioden.
• Den organiska omsättningstillväxten var 0,4 procent (15,1).
• Bruttomarginalen uppgick till 14,9 procent (13,3).
• Transaktionskostnader av engångskaraktär kopplade till samgåendet mellan Elon Group och Electra Gruppen belastade rörelseresultatet i perioden med 29,7 MSEK.
• Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -15,9 MSEK (18,6) motsvarande en rörelsemarginal om -0,7 procent (0,9).
• Justerad EBIT uppgick till 13,8 MSEK (18,6) motsvarande en justerad EBIT-marginal om 0,6 procent (0,9).
• Resultat före skatt uppgick till -23,5 MSEK (16,5).
• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 31,3 MSEK (-173,2).
• Resultat per aktie uppgick till -1,55 SEK (2,52).

Denna information är sådan som Elon AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande måndag den 29 augusti kl 17.00.

För mer information vänligen kontakta:

Camilla Waldmark, IR-kontakt  camilla.waldmark@elongroup.se, tel 070-570 11 94
Stefan Lebrot, CEO           stefan.lebrot@elongroup.se
Peter Brodén, CFO            peter.broden@elongroup.se

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares23.9.2022 23:00:00 CEST | Press release

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares Luxembourg, September 23, 2022 – Millicom International Cellular S.A. ("Millicom") announces that, in accordance with the resolution of its shareholders at the annual general meeting held on May 4, 2022, it has distributed a total of 1,150 shares to one of the members of its Board of Directors as part of their non-executive director remuneration for the period from the date of the 2022 AGM to the 2023 AGM, to be held in May 2023. Details of the distributions are disclosed on Millicom’s website. -END- For further information, please contact Press: Yocasta Valdez, Sr. Manager Digital Media & Corporate Communications press@millicom.comInvestors: Michel Morin, VP Investor Relations Sarah Inmon, Director Investor Relations investors@millicom.com About Millicom Millicom (NASDAQ U.S.: TIGO, Nasdaq Stockholm: TIGO_SDB) is a leading provider of fixed and mobile telecommunications services in Latin America. Through our TIGO® and

Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement23.9.2022 16:00:00 CEST | Press release

ENENTO GROUP PLC, INVESTOR NEWS ON 23 SEPTEMBER 2022 AT 5.00 P.M. EET Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement Enento Group has today signed a new long-term financing agreement to be used for refinancing of its current financing arrangement. The financing agreement consists of a EUR 150 million long-term loan as well as a EUR 30 million revolving credit facility. The agreement is for three years and includes two one-year options for extension of the loan period. The loan replaces the financing agreement that was signed in October 2018 of a EUR 160 million long-term loan and a EUR 20 million revolving credit facility. The revolving credit facility has been unutilised. The margins of the financing agreement are linked to Enento Group´s financial covenants and include an option to link the margin also to sustainability criteria in the future. OP Corporate Bank, Danske Bank and Nordea Bank were acting as Mandated Lead Arrangers and Bookrunners. OP Corporate Bank acted

Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – Solid rates and earnings23.9.2022 14:55:12 CEST | Press release

Friday, September 23, 2022 Dear Shareholders and Investors, This is to reconfirm that the business of NAT(rates, earnings) is solid and prospects are good. For contacts, please see at the end of this communication. Sincerely, Herbjorn Hansson Founder, Chairman & CEO Nordic American Tankers Limited CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING STATEMENTS Matters discussed in this press release may constitute forward-looking statements. The Private Securities Litigation Reform Act of 1995 provides safe harbor protections for forward-looking statements in order to encourage companies to provide prospective information about their business. Forward-looking statements include statements concerning plans, objectives, goals, strategies, future events or performance, and underlying assumptions and other statements, which are other than statements of historical facts. The Company desires to take advantage of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and

Rolf Jansson appointed acting Managing Director of Leipurin23.9.2022 12:00:00 CEST | Press release

Aspo Plc Stock exchange release September 23, 2022 at 1 p.m. Rolf Jansson appointed acting Managing Director of Leipurin The last workday of Heli Arantola, CEO of Aspo Group subsidiary Leipurin, has been specified as September 30, 2022. As announced on Aspo’s stock exchange release on June 27, 2022, Arantola has resigned to join another company. Aspo Group’s CEO Rolf Jansson will take on the role of acting Managing Director of Leipurin from October 1, 2022. In addition, Aspo’s Vice President of Corporate Development Mikko Heikkilä takes responsibility for Leipurin’s selected strategic projects. The selection process for Leipurin’s new Managing Director is underway. Aspo Plc Rolf Jansson CEO Further information, please contact: Rolf Jansson, CEO, Aspo Plc, tel. +358 400 600 264, rolf.jansson@aspo.com Distribution: Nasdaq Helsinki Key media www.aspo.com Aspo creates value by owning and developing business operations sustainably and in the long term. Our companies aim to be market leaders