Delårsrapport 1 januari - 30 september 2019

ETT TREDJE KVARTAL MED ÖVER 100 MSEK I OMSÄTTNING OCH EBIT MER ÄN 9 MSEK
Med senaste förvärvet TEAM Hälso & Friskvård i Göteborg AB (TEAM) redovisar Stockwikkoncernen en omsättning på 426,6 MSEK och ett rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) på 39,4 MSEK proforma för de senaste 12 månaderna.

Förvärvet av TEAM utgör den enskilt största händelsen i det tredje kvartalet. TEAM har sedan starten år 1988 inriktat sig på att erbjuda hälsofrämjande friskvård till framförallt försäkringsbolag och företag. Företagets verksamhet bedrivs med hög kvalitet och dess uppdragsgivare karaktäriseras av låg konjunkturkänslighet. TEAM är experter inom hälsa och friskvård och erbjuder sina kunder ett helhetskoncept för att främja såväl fysisk som mental hälsa. TEAM har under de senaste fem åren uppvisat en genomsnittlig organisk tillväxt på 12 procent. Under det senaste räkenskapsåret presterade företaget ett justerat rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) på drygt 8 MSEK ur en omsättning som uppgick till 40 MSEK. TEAM har en obruten och lång historik med positiva resultat. TEAM utgör ett nytt segment; hälsa.

PERIODEN 1 JULI - 30 SEPTEMBER 2019

• Nettoomsättningen uppgick till 100,6 (29,2) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 14,5 (1,4) MSEK, exklusive effekt från IFRS 16 om 2,6 (-) MSEK uppgick EBITDA till 11,9 (1,4) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar på immateriella anläggningstillgångar (EBITA) uppgick till 11,3 (1,0) MSEK
  • Rörelseresultat (EBIT) uppgick till 9,4 (-0,1) MSEK, exklusive effekt från IFRS 16 om 0,1 (-) MSEK uppgick EBIT till 9,3 (-0,1) MSEK
  • Resultat efter skatt uppgick till 37,0 (-0,7) MSEK, varav -5,2 (-1,5) MSEK utgjorde avskrivningar och 32,0 (-) MSEK förändring uppskjuten skatt på underskottsavdrag vilka inte påverkade koncernens likviditet
  • Resultat per aktie för verksamheten före utspädning uppgick till 8,84 (-0,20) SEK och efter utspädning till 8,03 (-0,20) SEK

PERIODEN 1 JANUARI - 30 SEPTEMBER 2019

• Nettoomsättningen uppgick till 221,3 (92,8) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 16,0 (4,4) MSEK, exklusive effekt från IFRS 16 om 6,4 (-) MSEK uppgick EBITDA till 9,6 (4,4) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar på immateriella anläggningstillgångar (EBITA) uppgick till 7,9 (3,4) MSEK
  • Rörelseresultat (EBIT) uppgick till 3,0 (0,9) MSEK, exklusive effekt från IFRS 16 om 0,2 (-) MSEK uppgick EBIT till 2,8 (0,9) MSEK
  • Resultat efter skatt uppgick till 26,2 (18,5) MSEK, varav -13,0 (-3,6) MSEK utgjorde avskrivningar och 32,0 (19,5) MSEK förändring uppskjuten skatt på underskottsavdrag vilka inte påverkade koncernens likviditet
  • Resultat per aktie* för verksamheten före utspädning uppgick till 6,46 (5,32) SEK och efter utspädning till 5,85 (4,99) SEK

* Beräknat efter sammanläggning av aktier 1:500

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 november 2019 kl. 08:00 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

Novo Nordisk reports weight loss of 14.9% (16.9% if taken as intended) in STEP 1 trial4.6.2020 19:10:28 CESTPress release

Bagsværd, Denmark, 4 June 2020 – Novo Nordisk today announced headline results from STEP 1, a phase 3a trial in the STEP programme. STEP 1 is a 68-week randomised, double-blind, multicentre, placebo-controlled weight management trial. The trial investigated the efficacy and safety of once-weekly subcutaneous (sc) semaglutide 2.4 mg on body weight over 68 weeks compared to placebo in 1,961 adults with obesity or overweight with comorbidities, both in conjunction with lifestyle intervention. The STEP 1 trial met both primary endpoints. In all people randomised1, a statistically significant and superior reduction in body weight was achieved with sc semaglutide 2.4 mg compared to placebo after 68 weeks. People treated with sc semaglutide 2.4 mg achieved a weight loss of 14.9%, from a mean baseline body weight of 105.3 kg, compared to a 2.4% weight loss with placebo. In addition, 86.4% of those who received sc semaglutide 2.4 mg reached a weight loss of 5% or more after 68 weeks, compared t

Scandinavian Tobacco Group A/S: Notification and Public Disclosure of Transactions by Person Discharging Managerial Responsibilities4.6.2020 18:00:00 CESTPress release

Company Announcement No. 15/2020 Copenhagen, 4 June 2020 Notification and Public Disclosure of Transactions by Person Discharging Managerial Responsibilities 1. Information on the person discharging managerial responsibilities/person closely associated a) Name Claus Gregersen 2. Reason for the notification a) Position/title Member of the Board of Directors b) Initial notification/amendment Initial notification 3. Details of the issuer, emission allowance market participant, auction platform, auctioneer or auction monitor a) Name Scandinavian Tobacco Group A/S b) LEI code 5299003KG4JS99TRML67 4. Details of the transaction(s): section to be repeated for (i) each type of instrument; (ii) each type of transaction; (iii) each date; and (iv) each place where transactions have been conducted a) Description of the financial instrument, type of instrument Identification code Shares DK0060696300 – STG b) Nature of the transaction Purchase of shares c) Price(s) and volume(s) Price(s)Volume(s)98.8