Delara teamer opp med europeisk superstjerne

Etter stor suksess med sitt kritikerroste norske prosjekt «Et lite stykke Norge» og seneste «Tell Me One Thing», teamer Delara opp med den Tyskland-baserte superstjernen Loredana. «Checka» er en sterk girl power-låt om kvinner i maktposisjoner der menn tidligere alltid har regjert – pakket inn en et RnB-landskap vi ikke har hørt Delara i tidligere.

«Checka is about powerful women deserving to get appreciated on very top level of the music business» - Loredana

Delara utdyper at det handler ikke om kvinner vs. menn, «men om en sterk kvinne som er unapologetic i sine valg og gir faen i hva andre tenker om henne».

«Checka» er produsert av SONDRE (Sondre Haftorsen), som tidligere har jobbet med bl.a Jeremih, Hitmaka og Ty Dolla $ign, og ble til etter at Sondre og Delara krysset veier igjen etter en lang tid fra hverandre, siden Delaras debut «Paper Paper» i 2016. De ville ha med en kul gjesteartist på låten – og endte med en av Europas største kvinnelige rappere, Loredana.

«Vi ville ha med en som passet budskapet og energien. Loredana ble nevnt av Sondre, og ved en tilfeldighet kjente teamet vårt til folk i Tyskland som jobbet rundt hennes sirkel. De fikk høre låta, og Loredana og teamet hennes likte den så godt at de i tillegg til å hoppe på tracket ønsket å ha det som sin egen singel og inkludere den på albumet hennes» - Delara

Sveitsiske Loredana har siden debuten i 2018 hatt flere #1-hits, utsolgte konserter og har godt over 500 millioner streams på Spotify alene. Debutalbumet hennes «King Lori» var et av de mest streamede albumene i 2019 i hele GSA, og hun har på kort tid etablert seg som en av de største i det tyskspråklige markedet. Og da hun hørte «Checka» var det ingen tvil.

«Delara’s voice caught me immediately and I knew we had to work together» - Loredana

«Checka» er ute 25. september.

______________

Siden 22 år gamle Amanda Delara fra Nes debuterte med «Paper Paper» via indielabelet GR:OW i 2017 har mye skjedd. Hun slapp sin første EP «Rebel» samme år, og ble nominert til årets nykommer på P3 Gull. I november 2018 ga hun ut EP-en «Running Deep» og ble nominert til årets popartist på Spellemann. I januar 2020 slapp hun det kritikerroste prosjektet «Et lite stykke Norge», hvor hun tok opp temaer som kriminalitet, janteloven, kjærlighet og selvtillit, og EP’n reflekterte hennes følelser som selvstendig minoritetskvinne i Norge. Prosjektet hadde også stor suksess på radio.

Delara har fått titalls millioner av streams, turnért over hele Norge og spilt på blant annet Red Bull 30 Days i Chicago blant artister som Khalid og Young Thug. Her hjemme har hun blant annet opptrådt på VG-lista på Rådhusplassen og sammen med Karpe på Findingsfestivalen i 2017, og i 2018 sto hun der selv med eget show. I 2020 er hun klar for å ta det til et nytt nivå.

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Fredag 16. oktober slipper Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun. Et uforventet samarbeid som kommer til å snike seg rett inn blant dine favoritter i høst. Med hjelp fra produsentene TRXD og et sample av Ane Brun sin «Du gråter så store tåra» fra en livekonsert på YouTube er produksjonen det perfekte bakteppet for Turab sin ærlige låtskriving. - «Nesten Hjemme» handler om å finne et hjem i seg selv, i mennesker og steder man drar og besøker gjennom livet sitt. Det er mange som kommer fra ødelagte hjem, og de på lik linje som alle andre fortjener å etablere et hjem for seg selv, og jeg mener det ikke finnes grenser på hva man kan definere som et «hjem». Det å føle tilhørighet der skoene dine tråkker, forteller Turab. - Jeg ble så positivt overrasket da jeg fikk tilsendt denne utrolig fine låten der deler av min «Du gråter så store tåra» helt naturlig blander seg med Turab sin stemme og melodi. Jeg blir glad av den, supplerer Ane Brun. «Nesten Hjemme» er tilgjengelig på alle pl

NorthKid slipper kjærlighetserklæring15.10.2020 08:00:00 CESTPressemelding

Hva om vi sier at det finnes en gjeng musikalske superhelter fra nord? Fem kompiser som minner om vinden som blåser gjennom trærne en høstkveld på vei til fest, om lykkefølelsen du får når favorittlåten settes på og alle sene kvelder du har danset vekk med gode venner. Disse superheltene er NorthKid. Med evner som strekker seg fra skamløs pop produksjon til fløyelsmyk vokal, er de en uredd gjeng som vil gi alt for at du skal være underholdt. Fredag 16. oktober slipper de sin nyeste singel «Still Here For You». En følsom låt som vil treffe deg rett inn i hjerterota, inspirert av kjærlighetssorg og tapte følelser. Den er skrevet av danske Max Ulver og Andreas Ringblom, kjent fra samarbeid med blant annet «Jesper Jenset», «Sonny Alven» og koreanske «Stray Kids». - Låten er en søt kjærlighetserklæring til eksen sin, som man kanskje ikke var så ferdig med som man trodde. Den handler om alle de følelsene man har etter å ha mista dama si, men så er kanskje hun mer ferdig med deg enn du er med