Delara slipper «Shark Tank»

Delara følger opp hiten «Checka» med «Shark Tank», en låt om en kvinne som tar styring i et forhold.

Etter stor suksess med sitt kritikerroste norske prosjekt «Et lite stykke Norge» og radiohiten «Tell Me One Thing», teamet Delara opp med den Tyskland-baserte supertstjernen Loredana på «Checka» i høst. Låten gikk rett inn på andreplass på topplistene i Tyskland, lå lenge topp fem i både Tyskland, Østerrike og Sveits, og har allerede nådd svimlende 50 millioner streams på tvers av alle plattformer. «Checka» er en sterk girl power-låt om kvinner i maktposisjoner der menn tidligere alltid har regjert – pakket inn en et RnB-landskap vi ikke har hørt Delara i tidligere.

Nå følger hun opp både RnB-landskapet og tematikken med «Shark Tank», som på lik linje som Checka handler om å normalisere idéen om kvinner i maktposisjoner.

«På Shark Tank tar kvinnen styring i et forhold. Hun er ikke en kvinne som trenger en mann, men en kvinne alle menn trenger» - Delara

Låten er produsert av Sondre Haftorsen (Jeremih, Ty Dolla $ign, Alan Walker). Til låta kommer det en musikkvideo filmet og regissert av Karim Fakih, som nylig hadde stor suksess og seerrekord med kortfilmen «12 til 12». Han har tidligere laget musikkvideoer for anerkjente artister som 1 Cuz, Einar og Victor Leksell.

«Delara er min favorittartist i Norge. Det har vært veldig gøy å få jobbe med henne og lage en video som ser kul ut, i tillegg til å ha et sterkt budskap jeg også støtter» - Karim Fakih

«Shark Tank» er ute 5. februar.

_____________

Siden 23 år gamle Amanda Delara fra Nes debuterte med «Paper Paper» via indielabelet GR:OW i 2017 har mye skjedd. Hun slapp sin første EP «Rebel» samme år, og ble nominert til årets nykommer på P3 Gull. I november 2018 ga hun ut EP-en «Running Deep» og ble nominert til årets popartist på Spellemann. I januar 2020 slapp hun det kritikerroste prosjektet «Et lite stykke Norge», hvor hun tok opp temaer som kriminalitet, janteloven, kjærlighet og selvtillit, og EP’n reflekterte hennes følelser som selvstendig minoritetskvinne i Norge. Prosjektet hadde også stor suksess på radio.

Delara har fått titalls millioner av streams, turnért over hele Norge og spilt på blant annet Red Bull 30 Days i Chicago blant artister som Khalid og Young Thug. Her hjemme har hun blant annet opptrådt på VG-lista på Rådhusplassen og sammen med Karpe på Findingsfestivalen i 2017, og i 2018 sto hun der selv med eget show. I 2020 er hun klar for å ta det til et nytt nivå.