Delara slipper EP'n «TIMEPIECE»

23 år gamle Delara fra Nes har den siste tiden overrasket med R&B-låtene «Checka», «Shark Tank» og «Swole», et sound vi ikke har hørt fra henne tidligere. I låtene skildrer hun ekte girl power; sterke kvinner i maktposisjoner, reverserte kjønnsroller og omfavner følelsen av å være uvovervinnelig og ikke bry seg om hva andre synes om deg. Nå kulminerer det hele med EP’n «TIMEPIECE» som slippes 7. mai.

«Det siste året har jeg beveget meg i en ny retning musikalsk som jeg har følt har vært en naturlig del av reisen. Det å være i konstant utvikling som artist ved å utforske utenfor komfortsonen min har vært en viktig drivkraft for meg når jeg skriver ny musikk. Fra det sårbare på forrige kapittel så viser jeg nå en mer tøffere side av meg selv der jeg føler meg uknuselig og selvsikker. Med «TIMEPIECE» EPn håper jeg lytterne kan sitte igjen med samme følelsen» - Delara

EP’n «TIMEPIECE» er produsert av SONDRE (Ty Dolla $ign, Jeremih) og inneholder blant annet de nye låtene «Flashy» og «Otra Vez», i tillegg til en ny versjon av megahiten «Checka».

Etter stor suksess med sitt kritikerroste norske prosjekt «Et lite stykke Norge» i januar i fjor og radiohiten «Tell Me One Thing», teamet Delara opp med den Tyskland-baserte supertstjernen Loredana på «Checka» i høst. Låten gikk rett inn på andreplass på topplistene i Tyskland, lå lenge topp fem i både Tyskland, Østerrike og Sveits, og har allerede nådd over svimlende 60 millioner streams på tvers av alle plattformer. Siden det har hun fulgt opp med P3-listede «Shark Tank» og «Swole», og er nå klar for å slippe resten av EP’n «TIMEPIECE».

«TIMEPIECE» er ute 7. mai.

_____________

Siden Amanda Delara fra Nes debuterte med «Paper Paper» via indielabelet GR:OW i 2017 har mye skjedd. Hun slapp sin første EP «Rebel» samme år, og ble nominert til årets nykommer på P3 Gull. I november 2018 ga hun ut EP-en «Running Deep» og ble nominert til årets popartist på Spellemann. I januar 2020 slapp hun det kritikerroste prosjektet «Et lite stykke Norge», hvor hun tok opp temaer som kriminalitet, janteloven, kjærlighet og selvtillit, og EP’n reflekterte hennes følelser som selvstendig minoritetskvinne i Norge. Prosjektet hadde også stor suksess på radio.

Delara har fått titalls millioner av streams, turnért over hele Norge og spilt på blant annet Red Bull 30 Days i Chicago blant artister som Khalid og Young Thug. Her hjemme har hun blant annet opptrådt på VG-lista på Rådhusplassen og sammen med Karpe på Findingsfestivalen i 2017, og i 2018 sto hun der selv med eget show. I 2021 er hun klar for å ta det til et nytt nivå.