Dei eldste og yngste er mest utsette for nettsvindel

I gruppene 16–34 år og frå 80 år og oppover gir omtrent éin av fire opp at dei er blitt forsøkt svindla for pengar på nettet i løpet av det siste året. Det er ein noko større andel enn i befolkninga generelt, der litt over to av ti har opplevd det same.
Når det gjeld ulike former for personvernangrep på nettet, for eksempel å bli lurt frå passord og få publisert bilete av seg sjølv mot sin vilje, er dei yngste overrepresenterte. Unntaket er forsøk på pengesvindel, der dei eldste også er utsette.
Eldre har mest problem med å takle kommersielt press på nettet
Respondentane i undersøkinga til Medietilsynet skulle også svare på kor enkelt eller vanskeleg dei synest det er å handtere ulike former for kommersielt press, som å bli lurt til å kjøpe noko og å framleis betale for tenester eller abonnement som dei trudde dei hadde sagt opp. Klart flest meiner det vanskelegaste er å handtere at det blir samla inn data til kommersiell bruk.
– Dette viser kor viktig det er at firma som samlar inn personlege data, informerer på ein enkel og tydeleg måte om kva for data som blir samla inn, og korleis desse skal brukast, seier Velsand.
Dei eldre synest det er vanskelegast å handtere ulike former for kommersielt press.
– Færre i gruppa over 60 år enn i dei andre aldersgruppene vurderer seg som kompetente til å handtere ulike former for kommersielt press på nettet, seier Velsand.
Medietilsynet undersøker den kritiske medieforståinga i befolkninga kvart andre år
Medietilsynet undersøker annakvart år den kritiske medieforståinga i befolkninga, og samlerapporten for 2021 blir publisert i dag. Resultata frå årets undersøking er tidlegare offentleggjorde gjennom fire delrapportar om temaa desinformasjon og falske nyheiter, nettsjikane og demokratisk deltaking, kjeldekritikk og kommersielt press og personvern og kompetanse til å regulere eiga åtferd på nettet.
Les heile rapporten om den kritiske medieforståinga i befolkninga her
Resultat frå undersøkinga om personvern og svindel
- 14 prosent har opplevd at nokon har prøvd å lure frå dei passord.
- 11 prosent av 16-24-åringane har fått personleg informasjon stolen eller hacka, mot 3 prosent i befolkninga generelt.
- 8 prosent av 16-24-åringane har følt seg pressa til å sende bilde eller informasjon om seg sjølve til andre, mot 2 prosent i befolkninga generelt.
- 8 prosent av 16-24-åringene har fått bilde av seg sjølve publiserte mot sin vilje, mot 1 prosent i befolkninga generelt.
- 57 prosent av 16–24-åringene seier dei har opplevd at selskap eller organisasjonar samlar inn data om dei som blir brukte til kommersielle formål, mot 45 prosent i befolkninga generelt.
- Av dei formene for kommersielt press respondentane er spurde om, synest flest det er vanskeleg å handtere innsamling av personlege data på nettet til kommersielle formål. Berre to av ti vurderer seg som kompetente til å handtere denne forma for kommersielt press.
- Nesten éin av ti i alderen 16–24 år svarer at dei er blitt lurte til å kjøpe noko på internett det siste året. Andelen er dobbelt så høg i denne aldersgruppa som i befolkninga generelt.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Rekord-låge annonseinntekter for norske aviser i fjor27.6.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Annonseinntektene til norske aviser var på eit historisk lågt nivå i 2024, viser ein ny rapport frå Medietilsynet. Sett under eitt blei fjoråret nok eit svakt driftsøkonomisk år for avisene, sjølv om lønnsemda var noko betre enn året før.
TV 2 oppfylte alle krav som kommersiell allmennkringkastar i 202426.6.2025 06:50:01 CEST | Pressemelding
TV 2 løyste oppdraget som kommersiell allmennkringkastar i 2024 i tråd med krava, viser tilsynsrapporten frå Medietilsynet. Dette er det første året med den nye femårige avtalen mellom TV 2 og staten.
Flere unge tar kontakt med Hjelpelinjen for spilleavhengige - nå vil myndighetene gi dem bedre beskyttelse23.6.2025 13:00:08 CEST | Pressemelding
Norske tilsynsmyndigheter vil samarbeide for å beskytte de unge bedre mot spillavhengighet. Blant Hjelpelinjens brukere sier 64 prosent at kasinospill, altså spillautomater på nett, er det største eller eneste spillet som gjør at de har spilleproblemer.
Medietilsynet får utvidet ansvar i kampen mot desinformasjon16.6.2025 12:54:39 CEST | Pressemelding
Et mer omfattende mandat, nye oppgaver og økte ressurser til Medietilsynet foreslås i regjeringens nye strategi for å styrke befolkningens motstandskraft mot desinformasjon.
Medietilsynet har fordelt støtten til lokalkringkasting12.6.2025 08:57:27 CEST | Pressemelding
Drøyt hundre lokale kringkastere har fått til sammen nær 24 millioner kroner når Medietilsynet nå har fordelt tilskuddet til lokale lyd- og bildemedier. Om lag halvparten går til å digitalisere lokalradio.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom