Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling

S1sco slipper nok en gatebanger – "I år "

Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff.

Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER.

Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER.

James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hotteste plate på BBC Radio 1. På EPen vender Blake tilbake til lydbildet fra starten av sin karrieren, da han blant annet var DJ i London

The Struts er i dag klare med sitt nye album Strange Days. Albumet følger opp 2018’s kritikeroste YOUNG & DANGEROUS. Albumet består av ti låter og inneholder samarbeid med Robbie Williams, Rage Against The Machine’s Tom Morello, Albert Hammond Jr fra The Strokes og Def Leppard’s Phil Collen og Joe Elliot. Strange Days er spilt inn i studio hos produsent Jon Levine i Los Angeles og mikset av Claudius Mittendorfer (Panic! At the Disco, Arctic Monkeys, Johnny Marr).

Ólafur Arnalds har slått seg sammen med Bonobo og laget låten “Loom”. Låten følges av en nydelig musikkvideo av up and coming regissør Neels Castillon. “Loom feat Bonobo” er hentet fra albumet some kind of peace som slippes på Mercury KX 6. november.

Den britiske rapperen, sangeren og låtskriveren Stefflon Don, med aner fra Jamaica, er tilbake med den nye singelen “Can’t Let You Go” som hadde verdenspremiere på BBC Radio 1 torsdag kveld. Stefflon Don har tidligere sluppet flere mixtaper og singler, og spilte i Norge og på Kadetten i 2018. Om den nye singelen sier hun: “Can’t Let Go is inspired by that lust you feel for someone even if they’re not right for you. It’s that lingering feeling of not being able to get someone off your mind, so instead, you reminisce about the nostalgic times you’ve had together. For this track, I wanted to lean into my natural singing voice and also experiment with doing some of the melodies in Yoruba. The overall vibe of the track is underpinned by a sultry Afro Beats sound. I always love to fuse all of my cultural influences into my work, because I am someone very much inspired by different parts of the world".

I dag slapp Vargas & Lagola singelen "Suddenly" fra sitt andre album Mount Alda som kommer 30. oktober. Den prisbelønte duoen bestående av Salem Al Fakir og Vincent Pontare har oppnådd stor suksess over hele verden som låtskrivere for blant annet Avicii, Katy Perry, Madonna, Swedish House Mafia, Sia, Asap Rocky, David Guetta og har over åtte milliarder streams tilskrevet musikken deres. Artistprosjekt Vargas & Lagola stammer fra en kombinasjon av klassisk låtskriving og sterke refrenger, lagt i sementblanderen med 60- og 70-talls Americana og håpefull melankoli.

The Vamps følger opp sitt platina-selgende album Night & Day, med Cherry Blossoms som er ute i dag. Gruppen har tidligere samarbeidet med både Astrid S og Matoma, sistnevnte på deres største hit “All Night” som er dobbelt platina i Norge.

Britiske Inhaler var på de fleste lister over Ones To Watch for 2020, inkludert femteplassen på BBC Sound of 2020. Bandet, som er inspirerte av blant andre Joy Division, The Stone Roses, The Strokes, Depeche Mode, Interpol og The Cure, slapp torsdag kveld singelen “When It Breaks”, skrevet i sommer. Om singelen sier bandet selv: "The lyrics and the music communicate the anxiousness of how we were all feeling and still are now a couple months later. It’s definitely the most politically-driven song we’ve released so far. It’s our interpretation of this strange and imperfect world we’ve come to live in. Things are gonna change and we are gonna be there when they do”.

Sofia Carson er tilbake med ny musikk etter sommerlåten "Miss U More Than U Know" med R3HAB. "Guess I'm A Liar" er skrevet bl.a. av norske Caroline Ailin (Dua Lipa - "New Rules", "Don't Start Now").

Artist og produsent Woodkid slapp i dag sitt nye studioalbum S16. Det er syv år siden han slapp debutalbumet The Golden Age, som solgte nesten en million eksemplarer over hele verden og ble nominert til to Grammy Awards. I tiden etter The Golden Age ble utgitt, har Woodkid jobbet med Nicolas Ghesquière fra Louis Vuitton, New York City Ballet og Jonas Cuaron for å skrive det originale soundtracket til filmen Desierto. Dior Hommes høst/vinter 2013-kolleksjon, A Soldier on My Own, ble inspirert av låten "Iron" fra The Golden Age, og ble oppkalt etter en setning fra sangens tekst. Mer nylig, i 2019, var Woodkids "Run Boy Run" feature i Netflix sin monsterhitserie The Umbrella Academy, låten ble brukt både som lydspor til en sentral scene og som episodens tittelsang.

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin