Dean Lewis slipper albumet "The Hardest Love"

Den australske singer-songwriteren Dean Lewis sin imponerende reise til toppen av de globale musikklistene vil nå enda større høyder med dagens utgivelse av hans etterlengtede, andre album «The Hardest Love».

Dean Lewis har sunget seg inn i hjerter verden over. Han er av de få med over én milliard strømminger på én låt, og over 80 millioner av disse i Norge.

I høst slapp Dean Lewis sin nye og personlige låt “How Do I Say Goodbye”, hvor han synger om hvordan det er å skulle miste et nært familiemedlem. Låten ligger for øyeblikket på #7 på Spotifys toppliste i Norge.

Med et mål om å berøre hjertene til lyttere verden rundt, følger Dean nå opp suksessen til “How Do I Say Goodbye” med utgivelsen av sitt andre album, “The Hardest Love”.

Dean Lewis var i Norge og spilte konsert for et utsolgt Sentrum Scene den 18. september.

I tillegg til “How Do I Say Goodbye” er “Half A Man”, og hans monsterhit “Be Alright” høyt på strømmelistene. Dean Lewis har vært med på 2 låter med Kygo; “Never Really Loved Me” og “Lost Without You” og var med Kygo på hans konsert på Ullevål Stadion.

“When I create music, I don’t just want to connect to the ears of the listener, I also want to connect to the heart. But when I can connect to both, it’s even better.”

Se vedlagt pressetekst om albumet og Deans tanker om hver låt på albumet.

FOLLOW DEAN LEWIS

INSTAGRAM | FACEBOOK | TWITTER | YOUTUBE | WEBSITE | SPOTIFY | APPLE | AMAZON | TIKTOK

Foto: Kent Tarver
Foto: Kent Tarver

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo