Davai river ned og bygger opp

Produsentduoen Davai er aktuelle med en remake av låta "Tear Me Down".

Davai - artwork

Kuriøst nok står tematikken for prosjektet - å plukke noe fra hverandre og sette det sammen i ny og bedre versjon - i kontrast til inspirasjonen bak låten som originalt er skrevet og fremført av Paul Ray. Låten handler om et destruktivt og nedbrytende forhold, og her har altså Davai brutt låten ned i biter og bygget den opp igjen i en mer dansbar versjon og med norske Philip Rustad på vokal.
"Det startet i grunn bare med at vi skulle gjøre en remix av låta" forteller Benjamin "men så lot vi oss rive med. Kjørte på med ny vokalist og greier, og resultatet ble en ny Davai-release vi er skikkelig fornøyde med."

Davai debuterte i 2017 med singelen "Replay" som blant annet nådde topp 200 på Spotify i 9 land, peaket på 13. plass i Norge og har over 61 millioner streams hittil. Den Oslobaserte DJ/produsent-doen har deretter fulgt opp med "Loco", "Cry Like Kim K" feat Lisa Ajax og Call Me Loop i 2018, og "Broken Hearts" feat Lovespeake og "Somebody I'm Not" feat Doug Panton i 2019.

Hør den nye versjonen av "Tear Me Down" feat Philip Rustad fra fredag 20. september.

Hør George Michaels musikk i årets julefilm!10.10.2019 10:30:00 CESTPressemelding

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!. Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten. Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort. Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl). Filmen kommer på norske kinoer 8. november! Om soundtrack og bakgrunn for filmen Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Las