Danske Bank sikrer seg ny storfisk

Danske Banks storavtale med arbeidstakerorganisasjonen Akademikerne utvides. Nå kommer også Teknas 76.000 medlemmer ombord.
- Avtalen gir våre 76.000 medlemmer tilgang til markedets beste vilkår, sier Teknas Line Henriette Holten om det nye samarbeidet med Danske Bank.

Nyheten kommer bare en drøy uke etter at Akademikerne fornyet sin hovedavtale med banken.

- Tekna representerer en ekstremt attraktiv og profesjonell partner, samtidig som medlemmene deres stiller høye krav. Denne nye avtalen vil dermed bidra til å gjøre Danske Bank enda mer skjerpet og inspirere oss til å forbedre våre løsninger ytterligere. Samtidig var det veldig viktig å få til en avtale med Tekna når vi nå fornyet avtalen vår med Akademikerna, så dette ersvært gode nyheter, sier landesjef i Danske Bank, Trond F. Mellingsæter.

Avtalen gjelder fra 1. januar 2019 og er på tre år.

Tekna : - Skal lønne seg å være med medlem

Tekna er Norges største masterforening og organiserer medlemmer som har høyere grad innen teknologi, realfag eller naturvitenskap. Foreningen er en del av Akademikerfellesskapet.

- Tekna er en tydelig partner for våre medlemmer i arbeidslivet, støtter dem faglig gjennom hele sin karriere, samtidig som vi påvirker samfunnet i riktig retning. Det skal dessuten lønne seg økonomiske å være organisert i Tekna, sier Line Henriette Holten, konstituert generalsekretær i Tekna.

Hun er svært fornøyd med at Tekna nå inngår samarbeid med Danske Bank.

- Avtalen gir våre 76.000 medlemmer kollektiv tilgang til markedets beste vilkår på banktjenester over tid. Vi slutter oss med dette til Akademiker-avtalen som gir økt forhandlingskraft for alle medlemmene, sier Holten.

- Vi gleder oss stort

Hos Danske Bank ser de nå frem til å starte arbeidet med å ønske så mange nye Tekna-medlemmer som mulig velkommen som nye kunder.

- Vi gleder oss stort til å bevise ovenfor vår nye partner at vi er en stødig, solid og betrodd partner som strekker seg langt med hensyn til pris og rådgivning. Avtalen inneholder i tillegg en klar intensjon fra begge parter om å bli strategiske partnere for hverandre i perioden. Det betyr at Danske Bank skal bidra med sin kompetanse inn mot alle foreningene i Akademikerne, sier Mellingsæter.

Akademikerne – som Tekna er en del av - er en arbeidstakerorganisasjon for personer med utdannelse på masternivå eller tilsvarende.

Organisasjonen ble stiftet i 1997 og representerer totalt 203.000 medlemmer fra 13 medlemsforeninger.

Trond F. Mellingsæter er landesjef i Danske Bank Norge.
Danske Banks hovedlokaler i Oslo ligger på Aker Brygge og har adressen Bryggetorget 4.

Våre 1.050 ansatte betjener kunder i personmarkedet og bedriftsmarkedet i tillegg til store institusjonelle kunder fra 25 lokale bankkontor og 4 regionale finanssentre.