Danske Bank endrer rentene

I takt med utviklingen i markedet øker Danske Bank utlånsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

I personmarkedet vil Boliglån Ung og Boligkreditt 45% ha laveste veiledende rente med en nominell rentesats på 3,10 prosent.

– Når Norges Bank setter opp styringsrenten må vi ta innover oss endringene dette medfører og tilpasse oss markedssituasjonen. Danske Bank følger utviklingen i markedet tett og vil etter endringene fortsatt være konkurransedyktig, sier kommunikasjonsdirektør Stian Arnesen.

Kundene vil bli varslet om endringene i løpet av de nærmeste dagene og disse vil gjelde fra 14. november.

Danske Banks hovedlokaler i Oslo ligger på Aker Brygge og har adressen Bryggetorget 4.