Dagny ute med ny låt og til topps på norsk radio!

Etter å skrevet over 250 låter og vært i sessions og studioer verden over, slapp Dagny endelig Side A av debutalbumet Strangers / Lovers før sommeren.

Albumet blir komplett når hun utgir Side B 2. oktober, men først slipper hun "It's Only A Heartbreak".

Singelen tar oss dypere inn i tematikken på Strangers / Lovers

Albumet er delt i to - et valg Dagny tok da hun oppdaget at låtene på albumet hadde et tydelig tema, samtidig som hun følte at de var to sider av en historie.

- Tematikken til låtene på Strangers / Lovers gjorde at jeg tidlig tenkte på det som et konseptalbum. Lytteren skulle få tilbringe tid med hver kontrastfylte del. Side A tok for seg starten av og den første tiden i et forhold, mens Side B tar for seg tiden etter et brudd. Som lytter får man være med på en reise inn, gjennom og ut av et forhold.

- "It's Only A Heartbreak" er faktisk inspirert av filmklassikeren Casablanca fra 1942, og filmens berømte sitat "Here's looking at you, kid". Som i filmen, handler låten om å vite at man ikke kan få noen igjen, men at man i all hemmelighet fortsatt kan se på, og beundre, vedkommende. Låten har et litt nonchalant uttrykk over seg, men undertonen er vel i all hovedsak at man ikke er over noen helt enda, forteller artisten og låtskriveren om singelen.

Dagny har allerede vist at hun mestrer albumformatet med Side A, som inneholdt store poplåter som "Come Over" som lå tre uker på toppen av den norske radiolisten, og "Somebody" som i dag har over 15 millioner strømminger på Spotify, og ble blant annet ble A-listet på NRK P1, P3 og P13. Singelen har denne uken klatret til topps på den norske radiolisten!

Om Side A skrev blant annet Aftenposten at "de tre første låtene her må være noe av det ypperste av moderne popmusikk i år 2020. Ikke bare i Norge, men like gjerne globalt", mens Dagbladet skrev: "Det er så catchy og livsbejaende at man blir dratt inn i dagdrømming om svette dansegulv og seine sommernetter, langt fra Antibac-virkeligheten vi lever i nå".

Nå gleder Dagny seg til å slippe Side B, og vinyl med Strangers/Lovers som en samlet enhet, og første møtet blir med "It's Only A Heartbreak" som er skrevet sammen med Jeppe London Bilsby, Celine Svanback og Mich “Cutfather” Hedin Hansen.

"It's Only A Heartbreak" er ute i dag via hennes eget plateselskap Little Daggers Records, under ekslusiv lisensavtale med Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Strangers / Lovers: Side B slippes 2. oktober.

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet Ylva følger opp sin aller første julelåt "This Christmas" med "Kjærlighet er et kompass". Låten fra Disneys julekampanje er tilgjengelig på strømmetjenester i dag. Hør låten HER! Ylva er aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Ylva synger den norske versjonen av originalen som ledsages av vokalen til den britiske artisten Griff - "Love Is A Compass". Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana. - "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite