Dagny ute med debutalbumet Strangers / Lovers

Dagny er i dag ute med debutalbumet Strangers / Lovers.

Etter å skrevet over 250 låter og vært i sessions og studioer verden over, slapp Dagny Side A av debutalbumet Strangers / Lovers før sommeren. Albumet blir nå komplett når hun i dag gir ut andre del, og dermed debutalbumet Strangers / Lovers i sin helhet.

- Tematikken til låtene på Strangers / Lovers gjorde at jeg tidlig tenkte på det som et konseptalbum, forteller Dagny, og legger til at hun ønsket at lytteren skulle få tilbringe tid med hver kontrastfylte del. Side A tok for seg starten av og den første tiden i et forhold, mens Side B tar for seg tiden etter et brudd. Som lytter får man være med på en reise inn, gjennom og ut av et forhold.

Dagny forteller videre om forskjellen på Side A og Side B:

- Det er hovedsakelig det tekstlige som skiller Side A og Side B. Men vi har også prøv å gjenskape tematikken og reisen gjennom hele forholdet i det musikalske. På Side A er dette blir tydeliggjort ved at den er gjennomprodusert, og alt føles ut som det glir og stemmer. Side B fremstår muligens som en litt mer «humpete» reise. Spriket mellom følelsene og uttrykkene i disse låtene også kommer frem i det musikalske. Fra det trivielle, til det såre, til det nakne og brutalt ærlige, til "alt går bra med meg", til fortvilelsen, til lettelsen, til vemodigheten. For oss så blir de musikalske sprikene i 2. halvdel derfor en styrke.

Dagny har allerede vist klare hint om at hun mestrer albumformatet med det vi tidligere har fått høre, som blant annet de store poplåtene "Come Over" som lå tre uker på toppen av den norske radiolista, og "Somebody" som i dag har over 16 millioner strømminger. Sistnevnte ble blant annet A-listet på NRK P1, P3 og P13 og gikk nettopp helt opp til #1 på den norske radiolista.

*De tre første låtene her må være noe av det ypperste av moderne popmusikk i år 2020. Ikke bare i Norge, men like gjerne globalt - Aftenposten om Side A

*Det er så catchy og livsbejaende at man blir dratt inn i dagdrømming om svette dansegulv og seine sommernetter, langt fra Antibac-virkeligheten vi lever i nå - Dagbladet om Side A

Strangers / Lovers slippes via hennes eget plateselskap Little Daggers Records, under ekslusiv lisensavtale med Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere16.10.2020 09:30:43 CESTPressemelding

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling S1sco slipper nok en gatebanger – "I år " Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff. Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER. Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER. James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hottest

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling16.10.2020 09:00:00 CESTPressemelding

Endelig er SALTIs debut-EP her! "Angels" er en ekte og ærlig fortelling om SALTIs personlige liv. EPen skildrer det første kapittelet av hans liv og omhandler alt fra kjærlighet, svik, usikkerhet, traumer og hendelser – ting som har formet SALTI som menneske men også musikken hans. Hør EPen HER. Vi har allerede fått høre flere deler av historien gjennom låter som "Shameless", "Fireflies", "Superstitious", "Rolling Thunder" og "Wine". I tillegg til å fortelle en turbulent historie handler "Angels" om å stå for det man sier og gjør på godt og vondt. Handlinger må komme fra hjertet, man på stole på egen intuisjon og ta lærdom fra feil. Det finnes dog en kontrast og "Angels" er bare èn del av dette. Del 2 kommer i SALTIs neste EP; "Demons" som drar oss inn i mørket og til de virkelige røttene. "Demons" ventes i 2021. Tracklist Rolling Thunder Shameless Wine Superstitious Fireflies Trust Issues - "Det har vært en spennende og krevende prosess. Lært veldig mye om meg selv og vokst veldig mye