Dagny slipper singelen "Somebody" 1.mai!

På nyåret offentliggjorde Dagny at hennes debutalbum slippes i løpet av 2020. Nå slipper hun singelen «Somebody», og forteller samtidig at albumet deles i to deler; Side A og Side B.

NB! Sperrefrist fredag 1. mai.

På nyåret offentliggjorde Dagny  at hennes debutalbum slippes i løpet av 2020. Nå slipper hun singelen «Somebody», og forteller samtidig at albumet deles i to deler; Side A og Side B.

Få artister treffer publikum like umiddelbart som Dagny, både når det kommer til hennes energiske sceneopptredener og fengslende poplåter. Singelen «Come Over» var det første møtet med ny musikk fra Dagny i 2020, og den ble blant annet hennes første nummer én på den norske radiolista topp 100, hvor den for øyeblikket ligger på 1. plass, 3. uke på rad. Låta ble også akkopagnert av en spektakulær musikkvideo og en akustisk versjon. Nå følger tromsøværingen opp med den svært dansbare låta «Somebody», som er en av hennes største favoritter fra det kommende albumet.

- For meg skjer bare låter som dette en sjelden gang; alt bare klaffet bare på «Somebody». Jeg er utrolig stolt over den og håper at den kanskje kan være med å lydsette en romanse, på samme måte som låter har gjort det for meg opp igjennom årene, sier hun.

Dagny er opptatt av tematikk, og utdyper at «Somebody» handler om følelsen hun har, eller har ønsket å hun har når hun er forelsket.

- Den altoppslukende og spennende følelsen det er, når alt fortsatt er nytt. Nå jeg er forelsket er alle antenner ute, og jeg føler alt ti ganger mer enn til vanlig. For meg er det ikke bare teksten, men hele følelsen i låten som representerer det: jeg får masse energi og føler at livet leker, fortsetter hun.

For Dagny Norvoll Sandvik har popmusikken blitt det perfekte stedet å utforske og boltre seg både i sine egne, og andres følelser. Hun forteller at hennes skriveprosess har gått fra å prøve å lære mest mulig av andre til å stadig ta mer kontroll. Den nordnorske artisten vokste opp i et musikalsk hjem, men det var da hun flyttet til London tidlig i 20 -årene at hun for alvor fant sitt fotfeste som musiker og låtskriver. Hun har skrevet med låtskrivere som Ludvig Söderberg (Tove Lo, Ellie Goulding) og Jason Gill, og resultatet har så langt blitt en hitparade med singler som «Wearing Nothing» (2017), «Love You Like That» (2017) og «Used To You» (2018). «Somebody» er skrevet sammen med Rat City (Donkeyboy).

Når Dagny endelig skal slippe sitt debutalbum har hun valgt å dele det i to deler, nettopp fordi tematikk og konsept blir en viktig del av opplevelsen. Side A av albumet slippes 22. mai, og Side B kommer rett over sommeren.

Musikkvideoen til «Somebody» har live-premiere på Dagnys Youtube-kanal på slippdagen, 1. mai kl. 18:00.

«Somebody» slippes 1. mai via Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding

Lady Gaga er i dag ute med sitt etterlengtede album Chromatica. Albumet blir Gagas sjette i rekken, og har allerede debutert på topplisten på iTunes i 58 land. Hør her! Albumet inneholder gjestebidrag fra Ariana Grande, Elton John og Blackpink og er produsert av Bloodpop med Lady Gaga. Singelen «Rain On Me» med Ariana Grande gikk rett til topps på den globale Spotify-listen og på Spotify i USA.Førstesingelen «Stupid Love» har sanket inn over 235 millioner lyttestreams globalt og er Lady Gagas sekstende Topp 10-låt på Billboard. Musikkvideoen ble i sin helhet filmet med en iPhone 11 Pro. Det svært suksessrike albumet A Star Is Born fra 2018 tok førsteplassen på albumlisten i Norge, har solgt til fem ganger Platina og har sanket inn i underkant av 110 millioner lyttestreams her i Norge. Lady Gaga mottok også sin første Oscar for låten «Shallow» som beste originallåt i 2019. Tracklist: 1. "Chromatica I" 2. "Alice" 3. Stupid Love" 4. "Rain On Me" (with Ariana Grande) 5. "Free Woman" 6. "Fu