DAGNY SLIPPER NY SINGEL OG ANNONSERER DEBUTALBUM

Få artister treffer publikum like umiddelbart som Dagny, både når det kommer til hennes energiske sceneopptredener og fengslende poplåter.

Etter å ha tilbrakt mesteparten av 2019 i studio og på turné, er tromsøværingen endelig klar for å slippe ny musikk. Singelen "Come Over" gis ut 7. februar, og er første smakebit fra hennes etterlengtede debutalbum som slippes i løpet av 2020.

- Jeg gleder meg veldig til å vise frem "Come Over". Låta er en ganske selvforklarende liten sak som feirer fasen av et forhold når man akkurat har møttes. La meg si det slik: Hvis du møte noen som vekker interessen din, kan "Come Over" være din fryktløse, ballsy og begeistrede invitasjon til å bli bedre kjent, sier Dagny om singelen, og tilføyer kryptisk: - Særlig hvis personen er en brannmann som liker valper...

Dagny Norvoll Sandvik vokste opp i et musikalsk hjem, men det var da hun flyttet til London tidlig i 20 -årene at hun for alvor fant sitt fotfeste som musiker og låtskriver. Til tross for at hun fortsatt omtales som ung og lovende, har hun allerede etablert seg som en av tungvekterne i det norske poplandskapet med høythengende radiolistinger, festivalspotter, utsolgte headlinershow og spektakulære TV- opptredener.

Sangfuglen fra nord sendte sjokkbølger gjennom bransje og publikum da hun slapp "Backbeat" høsten 2015, og siden den gang har hun bygget seg opp til å bli en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere, med en katalog som har over 220 millioner strømminger.

Dagny viste at hun var langt fra en one hit wonder da hun fulgte opp "Backbeat" med låter som "Fool’s Gold" og EPen Ultraviolet det samme året. EPen fikk et samlet kritikerkor til å kaste høye terningkast og beskrive henne som Norges nye internasjonale pophåp. Blant hennes mange meritter var hun Vevos One to watch i 2017, og Dagny har vært P3 Gull og Spellemann-nominert en rekke ganger, blant annet i kategorier som Låtskriver og Beste Låt.

For Dagny har popmusikken blitt det perfekte stedet å utforske og boltre seg både i sine egne, og andres følelser. Hun forteller at skriveprosessen har gått fra å prøve å lære mest mulig av andre til å stadig ta mer kontroll. Hun har skrevet med låtskrivere som Ludvig Söderberg (Tove Lo, Ellie Goulding) og Jason Gill, og resultatet har så langt blitt en hitparade med singler som "Wearing Nothing" (2017), "Love You Like That" (2017) og "Used To You" (2018).

Samtidig som Dagny har sluppet en rekke hiter, har hun jobbet seg opp mot å bli en av våre aller beste og populære liveartister. Fra høythengende festivalspotter til utsolgte headlinerkonserter både her hjemme og i utlandet. I sommer spiller hun blant annet på Øyafestivalen og Bergenfest.

- Vi har aldri hatt en bedre bandbesetning, og setlista vår har blitt så sterk at hver låt er en fornøyelse å spille. Når vi går på scenen har halvannentime hvor vi bare koser oss, forteller Dagny, som aller helst skulle ønske hun var på turné konstant.

"Come Over" slippes 7. februar via Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Dagnys debutalbum slippes i løpet av 2020.

For intervjuavtaler og promoforespørsler:

sarah@indianer.nu

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B

Nyheter fra Justin Bieber, Billie Eilish, Astrid S, Mio x Nick Strand, Halsey og flere14.2.2020 12:29:22 CETPressemelding

God fredag! Nye datoer for "Astrid_S:World tour part one" Billie Eilish er i dag ute med tittel låten til den kommende James Bond-filmen Endelig nytt album fra Justin Bieber, Changes Joe Hisaishi slipper best-of album og 30(!) album fra katalogen digitalt Mio x Nick Strand samarbeider med ny låt, promise Sam Smith med Stargate-produsert låt 22 år gamle Isak Danielson slapp i dag “I Don’t Need Your Love”. Låten blir å finne på hans kommende album som også vil inneholde “Part of Me”. Isak legger ut på turne i Skandinavia med start 10. mars, men før det spiller han to konserter på by:Larm i Oslo i slutten av februar. Sabrina Carpenter er tilbake med ny låt og musikkvideo. “Honeymoon Fades” er første nye låt fra Sabrina siden albumet Singular Act II fra 2019. Hun er også å se i Netflix-serien Tall Girl. Migos er ute med låten "Give No Fxk", et samarbeid med Travis Scott og Young Thug. De har også sluppet merch til låten, som man kan få tak i her. Britiske HRVY er i dag ute med singelen “ht