Dagny slipper "Brightsider" - Lyden av drømmesommer

Dagny er endelig ute med ny musikk, BRIGHTSIDER er en rendyrket hyllest til festivalsommeren og det å drømme seg bort. Den kan være lydbildet til lyse sommerdager, festivalsesongen, ferieidyll og «sunsetsailing» – med andre ord, pur sommermagi.

Tittelen «Brightsider» er inspirert av folk med evnen til å se lyst på livet selv i krevende situasjoner.Popstjerna beskriver hvordan hun selv gjennom en periode med lite nye impulser og ytre stimuli følte en trang til å skape et rom for å drømme seg bort, og å se fram til noe av det aller beste livet har å by på.

«En av mine styrker og beste egenskaper er nettopp det at jeg kan se det positive i ting i stedet for å grave meg ned. Arbeidet med denne låta ble en måte å få utløp for dette på.»

Hør “Brightsider” her: https://Dagny.lnk.to/Brightsider

Dagny har nylig lagt bak seg en utsolgt Norgesturné med 6 stopp, 11 konserter og mer enn 16.000 solgte billetter.

«For meg har det å spille live alltid vært alfa og omega for å jobbe med musikk», sier Dagny. «Nesten som meningen med livet, faktisk. Denne låta har jeg jobbet med mens jeg har gledet meg til å stå på scenen igjen, og endelig kan jeg ta den med ut til publikum».

Tross fullført Norgesturné er konsertvirksomheten i full gang.Før hun reiser ut av landet for konserter i Amsterdam, London og Berlin, skal Dagny endelig innta hovedscenen på Øyafestivalen i august, etter to års utsettelser – i tillegg til andre festivaler som Slottsfjell, Bukta, Jugendfest m.fl. Hun ser enormt fram til å dele musikken sin med et live-publikum på stor arena igjen, og forbereder seg til mange flerehøyenergiske live-show av typen hun er blitt så kjent for – og denne gangen har hun en splitter ny hitlåt spesialskrevet for festivalsommeren med i bagasjen.

– Meningen med min musikk er at den skal gi energi og løfte deg opp. Jeg blir så glad for å høre at folk bruker musikken min som en positiv boost – det er der musikken min har funnet sin plass, avslutter Dagny.

For flere festival- og konsertdatoer framover, se oppdatert info på https://dagnymusic.com/#live.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin