Dagny med første del av etterlengtet debutalbum

Dagny slipper Side A, som er første del av hennes etterlengtede debutalbum som har fått tittelen Strangers / Lovers.

Etter å skrevet over 250 låter og vært i sessions og studioer verden over, gikk Dagny Norvoll Sandvik inn i Livingroom Studios i Oslo høsten 2019 for å ferdigstille sitt debutalbum.

Nå er hun endelig klar til å vise frem Side A av plata hun så lenge har drømt om å slippe.

Dagny forteller at det ble en intens periode i studio, og at hun på mange måter følte seg nærmere prosessen og musikken denne gangen da hun har vært med på hele prosessen fra låtskriving til ferdig produksjon.

Hun ønsket en rød tråd på albumet, og da hun begynte å sortere låtene som skulle med, ble det fort klart at det var låter fra de siste 18 månedene som skulle forme plata.

- Det var som de siste 10 årene med låtskriving og følelser ble summert opp i låtene fra de siste 18 månedene, og jeg valgte ut låtene som tydelig var med å fortelle en historie, sier Dagny.

Låtene hadde et tydelig tema, men de føltes samtidig som to sider av en historie. Slik startet idéen om å dele albumet i to; Side A og Side B

Etterhvert som tematikken på albumet ble tydeligere, føltes Strangers / Lovers stadig mer som et konseptalbum. Da det ble klart at sidene står i kontrast til hverandre, føltes det riktig å la folk få fordøye dem del for del, og la de få være i dem litt lenger. Det er viktig å understreke at dette er et album med én tittel og ett cover som skal samles i fysisk format og på strømmetjenester, forteller Dagny.

Side A tar for seg starten av og tiden i et forhold, og starter passende nok med førstesingelen "Come Over", som Dagny referer til som "meet & greet"-stadiet av et forhold.

Videre vil man i tracklisten følge utviklingen av forholdet, før man går over i Side B som tar for seg tiden etter et brudd.

Gjennom albumet, som har fått den samlede tittelen Strangers / Lovers får man som lytter være med på en reise inn, gjennom og ut av et forhold.

Dagny forteller at det store skillet i låtene ligger i det tekstlige, og at begge delene inneholder rolige og de energiske poplåtene vi har blitt vant til at hun leverer.

- Å lage et album er en helt annen prosess enn å lage enkeltlåter. Det er utfordrende med et så helhetlig prosjekt, men det er også det som har vært mest spennende. Jeg har elsket alt fra den visuelle utformingen og den intense perioden i studio for å ferdigstille det hele. Det blir fint å vise frem noe sammenhengende og vise flere sider av meg, sier hun.

Da Dagny gikk inn i studio i høst tok hun med noen av sine faste musikere, for å finne tilbake til den organiske innspillingsprosessen hun hadde med gjennombruddshiten "Backbeat" (2015).

Harry Mead (trommer) og Eirik Fjelde (keys) ble viktige støttespillere, og Dagny som alltid har vært opptatt av band-dynamikk ønsket at de som er best på sine instrumenter skulle få rom til å leke og utfolde seg.

Produsenter og låtskrivere som Rat City, Jeppe London Bilsby, Celine Svanbäck og Mich "Cutfather" Hedin Hansen har bidratt på ulike låter, og gitarist Thomas Kongshavn (Karpe, Emilie Nicolas) ble en spesielt viktig del av prosessen som executive produsent.

Dagny forteller at hun og Kongshavn har jobbet i timesvis for å skape den overordnede helheten som er blitt så viktig for henne.

Dagny sendte sjokkbølger gjennom bransje og publikum da hun slapp "Backbeat" høsten 2015, og siden den gang har hun bygget seg opp til å bli en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere, med en katalog som inneholder hiter som "Wearing Nothing", "Love You Like That" og "Come Over" og som er strømmet over 220 millioner ganger.

Dagny skulle opprinnelig spille på festivaler som Øyafestivalen og Bergenfest i sommer, men den lange turnélista er flyttet til neste år grunnet Covid19.

Strangers / Lovers: Side A slippes 22. mai via hennes eget plateselskap Little Daggers Records, under ekslusiv lisensavtale med Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Strangers / Lovers: Side B slippes over sommeren.

Ny musikk fra The 1975, Dagny, Kuselofte & Postgirobygget, Lady Gaga & Ariana Grande, Ellie Goulding med flere22.5.2020 13:28:07 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/dagny-med-forste-del-av-etterlengtet-debutalbum?publisherId=6987388&releaseId=17885850 Dagny med første del av etterlengtet debutalbum https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/nytt-album-fra-the-1975?publisherId=6987388&releaseId=17885914 Nytt album fra The 1975 https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kuselofte-og-postgirobygget-gir-deg-arets-sommerlat-vi-tar-det-igjen-neste-ar?publisherId=6987388&releaseId=17885889 Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt "Vi Tar Det Igjen Neste År"! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/the-voice-vinner-maria-engas-halsne-slipper-debutsingelen-down-to-the-water?publisherId=6987388&releaseId=17885736 The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen "Down To The Water"! Taylor Swift slapp åtte liveversjoner av låter fra hennes nyeste album, Lover, denne uka. Opptakene er fra intimkonserten https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DWThgNheFWFyv?si=sq5m4czxTUWyqHyY-7WWRw City Of L

Nytt album fra The 197522.5.2020 12:45:17 CESTPressemelding

The 1975s fjerde album Notes On A Conditional Form er ute i dag. Frontmannen Matty Healy og co-låtskriver George Daniel, bassist Ross MacDonald og gitarist Adam Hann dannet gruppen for 17 år siden som barndomsvenner i Wilmslow. Mellom det forrige albumet, A Brief Enquiry Into Online Releationships og Notes On A Conditional Form, har The 1975 kontinuerlig gitt ut musikk. Hvert slipp har vært et fullstendig skifte, ikke bare musikalsk, alt fra UK garage til elektronika til indie-pop, men også lyrisk- og imagemessig. Et bevis på The 1975s fleksibilitet evne til å utforske flere ulike markeder og samtidig levere gigantiske pop-hiter. Om det nye albumet sier vokalist Matty: “And I think that Notes is an interesting record, because it has our most aggressive moments and our most tranquil moments and they're quite harshly lined up against each other. I don't have a playlist of one type of music, so I don't consume music like that, and when I'm inspired it'll never happen twice in one genre".

Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt «Vi Tar Det Igjen Neste År»!22.5.2020 10:09:28 CESTPressemelding

Kuselofte gir deg soundtracket til Sommer’n 2020, «Vi Tar Det Igjen Neste År». Med seg på laget har de gudfedrene av norske sommerlåter, også kjent som Postgirobygget. Kuselofte sier følgende om låta: «Vi satt oss ned for å skrive en sommerlåt om alt chill man gjør på sommeren, så kom vi på at vi ikke skal noe av det vi vanligvis skal. Så da skrev vi en sang om alt vi ikke skal istedenfor. At Postgirobygget ville bidra, toppet det hele.» Bak navnet Kuselofte finner du de norske guttene Terje T. Kristensen & Emil A. Hals. Navnet Kuselofte kommer fra ordet «Lusekofte», som er en strikket ulljakke, og er av mange sett på som et symbol på det «typisk norske». Kuselofte har eksistert siden 2015, men ble en duo først i 2017 da de ga ut sin første låt sammen. To år senere har duoen over 100 millioner streams på Spotify og økende popularitet først og fremst i Skandinavia, men også utover i Europa i land som Tyskland og Finland. Med sanger som «Om Sverige Vinner VM (feat. B3nte)» og «Dominanten

Ny musikk fra Katy Perry, GoToGuy, Jonas Brothers, Ka2, LANY med flere15.5.2020 12:49:06 CESTPressemelding

Katy Perry er i dag ute med sin nye singel "Daisies". Låten blir å finne på hennes kommende album som slippes 14. august. Tidligere denne uken lanserte Katy Perry en virtuell blomsterbutikk, Katy's Daisies, hvor fans kan sende virtuelle buketter til venner og elskede. "Daisies" er produsert av The Monsters & Strangerz (Zedd, Halsey, Maroon 5). GoToGuy som består av Kriss Tømmerbakke og Erik Smaaland slipper i dag låta "The Truth" sammen med CLMD . Gutta i GoToGuy står bak en rekke nasjonale og internasjonale megahits, og jobber ukentlig med musikk som plasserer hos artister i verdensklasse. (i.e. Alan Walker, Robin Schulz, Tiesto, Tix, Broiler, Tungevaag, R3hab med flere) Jonas Brothers slapp i dag låtene "X", med den colombianske stjernen Karol G, og "5 More Minutes". Begge har blitt teaset i Amazons dokumentar "Happiness Continues", og brødrene fremførte også "5 More Minutes" på Grammy-utdelingen tidligere i år. Link på låt 2 kommer midnatt Lockdown-versjon av Metallicas klassiker "B