Dagny med første del av etterlengtet debutalbum

Dagny slipper Side A, som er første del av hennes etterlengtede debutalbum som har fått tittelen Strangers / Lovers.

Etter å skrevet over 250 låter og vært i sessions og studioer verden over, gikk Dagny Norvoll Sandvik inn i Livingroom Studios i Oslo høsten 2019 for å ferdigstille sitt debutalbum.

Nå er hun endelig klar til å vise frem Side A av plata hun så lenge har drømt om å slippe.

Dagny forteller at det ble en intens periode i studio, og at hun på mange måter følte seg nærmere prosessen og musikken denne gangen da hun har vært med på hele prosessen fra låtskriving til ferdig produksjon.

Hun ønsket en rød tråd på albumet, og da hun begynte å sortere låtene som skulle med, ble det fort klart at det var låter fra de siste 18 månedene som skulle forme plata.

- Det var som de siste 10 årene med låtskriving og følelser ble summert opp i låtene fra de siste 18 månedene, og jeg valgte ut låtene som tydelig var med å fortelle en historie, sier Dagny.

Låtene hadde et tydelig tema, men de føltes samtidig som to sider av en historie. Slik startet idéen om å dele albumet i to; Side A og Side B

Etterhvert som tematikken på albumet ble tydeligere, føltes Strangers / Lovers stadig mer som et konseptalbum. Da det ble klart at sidene står i kontrast til hverandre, føltes det riktig å la folk få fordøye dem del for del, og la de få være i dem litt lenger. Det er viktig å understreke at dette er et album med én tittel og ett cover som skal samles i fysisk format og på strømmetjenester, forteller Dagny.

Side A tar for seg starten av og tiden i et forhold, og starter passende nok med førstesingelen "Come Over", som Dagny referer til som "meet & greet"-stadiet av et forhold.

Videre vil man i tracklisten følge utviklingen av forholdet, før man går over i Side B som tar for seg tiden etter et brudd.

Gjennom albumet, som har fått den samlede tittelen Strangers / Lovers får man som lytter være med på en reise inn, gjennom og ut av et forhold.

Dagny forteller at det store skillet i låtene ligger i det tekstlige, og at begge delene inneholder rolige og de energiske poplåtene vi har blitt vant til at hun leverer.

- Å lage et album er en helt annen prosess enn å lage enkeltlåter. Det er utfordrende med et så helhetlig prosjekt, men det er også det som har vært mest spennende. Jeg har elsket alt fra den visuelle utformingen og den intense perioden i studio for å ferdigstille det hele. Det blir fint å vise frem noe sammenhengende og vise flere sider av meg, sier hun.

Da Dagny gikk inn i studio i høst tok hun med noen av sine faste musikere, for å finne tilbake til den organiske innspillingsprosessen hun hadde med gjennombruddshiten "Backbeat" (2015).

Harry Mead (trommer) og Eirik Fjelde (keys) ble viktige støttespillere, og Dagny som alltid har vært opptatt av band-dynamikk ønsket at de som er best på sine instrumenter skulle få rom til å leke og utfolde seg.

Produsenter og låtskrivere som Rat City, Jeppe London Bilsby, Celine Svanbäck og Mich "Cutfather" Hedin Hansen har bidratt på ulike låter, og gitarist Thomas Kongshavn (Karpe, Emilie Nicolas) ble en spesielt viktig del av prosessen som executive produsent.

Dagny forteller at hun og Kongshavn har jobbet i timesvis for å skape den overordnede helheten som er blitt så viktig for henne.

Dagny sendte sjokkbølger gjennom bransje og publikum da hun slapp "Backbeat" høsten 2015, og siden den gang har hun bygget seg opp til å bli en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere, med en katalog som inneholder hiter som "Wearing Nothing", "Love You Like That" og "Come Over" og som er strømmet over 220 millioner ganger.

Dagny skulle opprinnelig spille på festivaler som Øyafestivalen og Bergenfest i sommer, men den lange turnélista er flyttet til neste år grunnet Covid19.

Strangers / Lovers: Side A slippes 22. mai via hennes eget plateselskap Little Daggers Records, under ekslusiv lisensavtale med Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE.

Strangers / Lovers: Side B slippes over sommeren.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all