Dagny er klar med sin nye singel Highs & Lows!

Foto: Trine Hisdal

Få artister treffer publikum like umiddelbart som Dagny når det kommer til hennes energiske sceneopptredener og fengslende poplåter.

Etter en innholdsrik festivalsommer og med fengende “Brightsider” er popstjernen fra Tromsø nå klar med “Highs & Lows” fredag 7. oktober - en nær og personlig låt om kjærlighetens oppturer, nedturer og alltid stå ved noens side gjennom tøffe tider.

Låten blir tilgjengelig HER.

“La meg få presentere "Highs & Lows" - en av de siste låtene jeg ønsker å slippe før jeg dypdykkinger inn i prosessen av å lage mitt andre album. "Highs & Lows" handler på mange måter om betingelsesløs kjærlighet - om å velge å stå støtt ved noens side gjennom alle oppturer og nedturer, gjennom alt det gode, og også det utfordrende og vonde. Jeg har valgt å ikke dandere låten med så mye produksjon for å holde fokus på tekst og melodi. Jeg håper at låten føles som en varm klem for de som trenger det” – Dagny.

Dette blir Dagnys siste utgivelse før arbeidet med albumprosessen begynner for alvor.

Gjennom sommeren har konsertvirksomheten vært i full effekt og en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere har vært land og strand rundt.

“For meg har det å spille live alltid vært alfa og omega for å jobbe med musikk – Dagny.

Med en Norgesturné med elleve stopp og 16.000 solgte billetter samt en festivalsommer som inkluderte Slottsfjell, Bukta, Jugendfest og Øyafestivalen – for å nevne noen, har Dagny vært travel.

Hun har også spilt utsolgte konserter i London, Berlin og Amsterdam denne høsten.

På Øya mente NRK P3 at Dagnys konsert på hovedscenen var godt for sjela og trillet 5 på terningen.

Tønsberg Blad mente at hennes konsert på Kongescenen under Slottsfjell kunne beskrives med ett ord – gjennomført – med terningkast 5.

Avisen Nordlys var like begeistret etter hennes konsert på Bukta og mente at ho kom, ho så, ho vant – terningkast 5.

Nylig ble hennes hitlåt “Somebody, for andre året på rad, den mest spilte norske låten på radio.

“Somebody har i dag sanket inn over 75 millioner strømninger og toppet den norske radiolisten i hele 18 uker!

Dagny Music

Facebook / Instagram / YouTube

Foto: Trine Hisdal

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated