Dagny - "Come Over"

Etter å ha levert storslåtte låter som "Wearing Nothing" og "Love You Like That", slipper Dagny endelig ny musikk."Come Over" er første smakebit fra hennes kommende debutalbum.

Få artister treffer publikum like umiddelbart som Dagny, både når det kommer til hennes energiske sceneopptredener og fengslende poplåter. Etter å ha tilbrakt mesteparten av 2019 i studio og på turné, er tromsøværingen i dag ute med "Come Over". Låta er "Ukas Låt" på NRK P3.

- Jeg gleder meg veldig til å vise frem "Come Over". Låta er en ganske selvforklarende liten sak som feirer fasen av et forhold når man akkurat har møttes. La meg si det slik: Hvis du møter noen som vekker interessen din, kan "Come Over" være din fryktløse, ballsy og begeistrede invitasjon til å bli bedre kjent, sier Dagny om singelen, og tilføyer kryptisk:

- Særlig hvis personen er en brannmann som liker valper...

For Dagny Norvoll Sandvik har popmusikken blitt det perfekte stedet å utforske og boltre seg både i sine egne, og andres følelser. Hun forteller at hennes skriveprosess har gått fra å prøve å lære mest mulig av andre til å stadig ta mer kontroll. Den nordnorske artisten vokste opp i et musikalsk hjem, men det var da hun flyttet til London tidlig i 20 -årene at hun for alvor fant sitt fotfeste som musiker og låtskriver. Hun har skrevet med låtskrivere som Ludvig Söderberg (Tove Lo, Ellie Goulding) og Jason Gill, og resultatet har så langt blitt en hitparade med singler som "Wearing Nothing" (2017), "Love You Like That" (2017) og "Used To You" (2018).

Til tross for at Dagny fortsatt omtales som ung og lovende, har hun allerede etablert seg som en av tungvekterne i det norske poplandskapet med høythengende radiolistinger, festivalspotter, utsolgte headlinershow og spektakulære TV- opptredener. Dagny sendte sjokkbølger gjennom bransje og publikum da hun slapp "Backbeat" høsten 2015, og siden den gang har hun bygget seg opp til å bli en av landets mest spennende liveartister, låtskrivere og popsnekrere, med en katalog som har over 220 millioner strømminger.  EPen Ultraviolet fra 2016 fikk et samlet kritikerkor til å kaste høye terningkast og beskrive henne som Norges nye internasjonale pophåp. Blant hennes mange meritter var hun Vevos One to Watch i 2017, og Dagny har vært P3 Gull og Spellemann-nominert en rekke ganger, blant annet i kategorier som Låtskriver og Beste Låt.

Foruten å slippe "Come Over", blir det premiére på musikkvideoen til låta hvor Dagny vil gjøre en livechat under visningen på sin YouTube-kanal kl. 18:00 i dag.

Musikkvideoen er laget av regissør-duoen TUSK som består Kerry Furrh & Olivia Mitchell, som blant annet har jobbet med artister som Camila Cabello, Halsey og Nicki Minaj tidligere.

"Come Over" slippes via Universal Music AS i fellesforetak med Polydor DE. Dagnys debutalbum slippes i løpet av 2020.

For intervjuavtaler og promoforespørsler: sarah@indianer.nu

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding