Cyberekspert Kjersti Thrane Stathopoulou til Deloitte

Kjersti A. Thrane Stathopoulou begynner i Deloitte, med oppstart 1. juni 2020. Hun blir partner i Deloitte, og vil lede cyberteamet i Deloitte Norge. Deloitte er anerkjent som et av verdens fremste cyberrådgivningsmiljøer. Med Kjersti på laget vil vi forsterke vår posisjon innenfor cyber i Norge.

Kjersti er en erfaren teknologileder, med 20 års erfaring innen IT, sikkerhet og telekom. Hun var 11 år i Telenor Group og jobbet med strategi, tjenester og tjenesteutvikling. Hun har hatt roller som sjefsarkitekt, direktør for IT-drift og strategisk innkjøp innenfor shared services. I 4 år jobbet hun i Group Business Security for CSO, de siste 3 år som Vice President forretningsutvikling sikkerhet og hun ledet arbeidet med strategien og kommersialiseringen av Telenor sine sikkerhetstjenester og produkter for B2B og B2C. Hun kommer fra rollen som Associate Partner i IBM Security Nordic, hvor hun ledet transformasjonsprogrammer og er strategisk rådgiver for de største kundene i Norden.

- Cyber er et område som mange av kundene våre er opptatt av. Vår internasjonale kompetanse på området er sterkt etterspurt. Kjersti er en sterk leder som har den sjeldne kombinasjonen av gode strategiske evner og dyp teknologisk innsikt, som kundene våre kommer til å sette stor pris på. Vi gleder oss til Kjersti begynner hos oss 1. juni. Jeg vil samtidig gratulere Kjersti med nominasjonen som en av Norges 50 fremste teknologikvinner. Det er vel fortjent! sier Helene Raa Bamrud, partner og leder av Risk Advisory i Deloitte Norge.

Bamrud forteller videre at Stathopoulou sin ansettelse er med på å forsterke Deloitte Norge sin posisjon i det spennende markedet, og at det er liten tvil om at cyberutfordringene for næringsliv og offentlig vil øke i tiden fremover med det digitale spranget som COVID-19 har resultert i.

- Jeg er stolt og glad over å få muligheten til å være med og fortsette det gode arbeidet Deloitte gjør innenfor cyber i Norge. Deloitte er flere år på rad kåret som verdens beste selskap innen rådgivning for cybersikkerhet, og det er et ærefullt oppdrag å få lov til å lede et så sterkt kompetanseteam videre, forteller Stathopoulou.

For mer informasjon om Deloitte Risk Advisory tjenester.

Deloitte positioned first by Gartner in market share for Security Consulting Services worldwide for sixth consecutive year.

Norges 50 fremste teknologikvinner 2020.

• Helene Raa Bamrud, e-post hbamrud@deloitte.no, telefon 974 23 678
• Kjersti Thrane Stathopoulou, e-post kthrane@hotmail.com, telefon 480 08 117