CUPRA

CUPRA Born i finale-heatet for Car of the Year

Allerede før elektriske CUPRA Born har ankommet norske veier, har nykommeren fra Barcelona fått flere utmerkelser både internasjonalt og i Norge. Straks starter utleveringer til norske kunder, og kanskje er det Årets bil de venter på?
CUPRA Born

Det er nå offentliggjort at CUPRA Born er én av syv gjenstående kandidater i den prestisjetunge Car of the Year-kåringen, hvor vinneren utropes i februar neste år. Det kommer på toppen av trippelseieren i den internasjonalt anerkjente kåringen «Det gylne ratt», i tillegg til norske utmerkelser i regi av medier som har testet bilen fra nykommer CUPRA.

- Vi har hatt store forventninger til CUPRA Born lenge, og de har økt i takt med at vi selv har testet bilen og selvsagt de prestisjetunge prisene bilen både er nominert til og allerede har vunnet. Nå er de første kundebilene straks på norsk jord og vi gleder oss stort til å starte utleveringer til kundene, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for CUPRA Norge i Harald A. Møller AS.

Car of the Year, Årets bil, kåres av en jury bestående av 61 biljournalister fra 23 europeiske land. Vinneren kåres i februar 2022 og CUPRA Born er med sin plass i finaleheatet på syv modeller med i kampen om den prestisjetunge førsteplassen. CUPRAs modell FORMENTOR, som også er i salg i Norge, nådde finaleheatet i fjorårets kåring.

Også i den tyske kåringen «Det Gylne ratt» gjorde utfordrermerket fra Barcelona det sterkt. Etter at fagpressen nominerte hele tre modeller fra merket til kåringen, stemte leserne av «Auto Bild» og «Bild am Sonntag» alle de tre CUPRA-modellene til finaleheatet. En ekspertjury testet så bilene på banen Lausitzring. Resultatet ble trippelseier med tre ulike modeller, inkludert CUPRA Born.

De første kundebilene for CUPRAs norske Born-kunder forlater straks fabrikken, og kan utleveres kunder kort tid etter.

I en usikker tid for hele bransjen har CUPRA Norge lykkes med å sikre kortest mulig leveringstid for sin første elbil. Det innebærer at kunder som bestiller bil nå, kan ha mulighet for å få levering allerede i løpet av første halvår i 2022.

Også i Norge har CUPRA gjort seg bemerket. CUPRA Formentor har høstet lovord i pressen siden lanseringen på forsommeren og Born ser ut til å følge etter. Begrunnet med kombinasjonen av gode kjøreegenskaper, rikholdig standardutstyr og en av markedets laveste kostnader per kjørte kilometer, ble sistnevnte modell nylig kåret til årets tredje beste bilkjøp av NAF/ Bladet Motor.

CUPRA Born er også blant finalistene til Årets bil i Norge, en kåring som gjøres av DinSide i samarbeid med Elbil 24, Elbilforeningen og NAF.

- Vi har biler for snarlig levering, og vi ser allerede før vi har en eneste Born på veien at markedet har store forventninger til oss. Det viktigste for oss er at kundene liker bilen, og vi har fått enda mer selvtillit på vei til markedet med det jeg vil beskrive som et overveldende prisdryss, sier Ågotnes.

Ole Kristian Ågotnes, CUPRA Norge

Om CUPRA

CUPRA
Frysjaveien 31B

CUPRA er kjent fra bilsporten og racing er en viktig del av merkets DNA. Racing-genet skal dyrkes ytterligere både i design og kjøreegenskaper, noe som kommer tydelig til uttrykk i merkets første helelektriske modell Born. Uttrykksfullt design med raske linjer og skarpe kanter kjennetegner CUPRA, som skal bidra til at en elektrifisert bilpark ikke behøver å være en kjedelig bilpark.

CUPRA-satsingen springer ut av Harald A. Møller AS, som har etablert suksess med digital tilstedeværelse, hjemlevering og en nettbutikk som gjør det enkelt og effektivt å kjøpe bil. CUPRA kan bestilles gjennom nettbutikken cupra.no.

Følg pressemeldinger fra CUPRA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CUPRA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CUPRA