Crayon Group

Crayon opplever kraftig økning i investeringer i IT

Stadig flere selskaper og virksomheter definerer digital transformasjon som en sentral del av forretningsstrategien.

(OSLO, Norge): Administrerende direktør i Crayon Group Torgrim Takle beskriver i selskapets årsrapport for 2018 som ble publisert torsdag, hvordan stadig økende investeringer i IT styrker selskapets unike posisjon i markedet.

Stadig flere selskaper og virksomheter har digital transformasjon som en sentral del av sin forretningsstrategi. Automatisering av tjenester, strømlinjeforming av prosesser og økt innovasjon, innsamling og analyse av data øker kravene til IT.

«Det er en tydelig markedstrend å øke investeringer i digitalisering for å oppnå reell verdiskapning. Dette gir store muligheter for Crayon», sier Crayons CEO Torgrim Takle. «Flere selskaper vil ha behov for våre tjenester for å optimalisere avkastning på sine investeringer innen teknologi.»

Crayon, med hovedkontor i Oslo, er en ledende leverandør av skytjenester og tilhørende rådgivning for å sikre optimal fleksibilitet for kundene til lavest mulig kostnad. Selskapet har sterke fagmiljøer for datahåndtering, Tingenes Internett (IoT), Kunstig Intelligens (AI) og Maskinlæring.

Selskapets årsrapport for 2018 er nå tilgjengelig på Crayons nettsider www.crayon.com. Rapporten beskriver 2018 som et rekordår for selskapet globalt, og beskriver også høydepunkter fra selskapets første komplette år på Oslo Børs.

IT-industrien er i rask endring og sterkt konkurranseutsatt i hele verden, men kjent for å være innovativ og i takt med handelsnæringene.

Styret i Crayon understreker også i sin uttalelse at «styret vil fortsette utrettelig for å finne rett balanse, være tro mot selskapets kjerneprodukter, opprettholde kortsiktig lønnsomhet, og samtidig investere for å sikre langsiktig verdiskapning.»

For more information contact:

Melanie Coffee
PR and Media Relations Director
melanie.coffee@crayon.com

Om Crayon Group

Crayon Group
Sandakerveien 114 A

+(47) 22 89 10 00http://www.crayon.no

Crayon Group Holding ASA is a leading IT advisory firm in software and digital transformation services. With unique IP tools and skilled employees, Crayon helps optimise its clients' ROI from complex software technology investments. Crayon has long experience within volume software licensing optimization, digital engineering and predictive analytics, assisting clients through all phases of the process of a digital transformation. Headquartered in Oslo, Norway, the company has approximately 1,200 employees in 45 offices worldwide.

Følg pressemeldinger fra Crayon Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Crayon Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Crayon Group

Microsoft kåret Crayon til årets partner innen AI og maskinlæring7.6.2019 10:28:18 CEST | Pressemelding

(Oslo, NORGE) — 7. juni 2019 — Crayon Group kunngjorde i dag at de har vunnet Microsofts årlige pris for AI og maskinlæring, The 2019 AI & Machine Learning Partner of the Year Award. Selskapet ble tildelt prisen i skarp konkurranse med viktige Microsoft-samarbeidspartnere fra hele verden etter å ha vist fremragende evne til innovasjon og implementering av kundeløsninger basert på Microsoft-teknologi.